طبق برنامه اعلام شده از کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی، بررسی استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت در دستور کار کمیسیون صنایع خواهد بود.

استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت در دستور کار کمیسیون صنایع مجلس

به گزارش گروه سیاسی قدس آنلاین، دستور کار کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی، بعد از دو هفته تعطیلات نمایندگان به شرح زیر اعلام شد:

کمیسیون صنایع و معادن

کمیسیون صنایع و معادن مجلس روز یکشنبه هفته جاری «تعیین اعضای هیأت تحقیق و تفحص از بررسی علل ناکارآمدی شرکت‌های خودروساز داخلی در حوزه‌های کیفیت، قیمت، محیط زیست، طراحی و تکنولوژی، فروش و خدمات پس از فروش با وجود حمایت‌های گسترده و مستمر مجلس و دولت از آن‌ها و عدم پاسخگویی به انتظارات مردم با توجه به پیشرفت سایر کشورها در این صنعت مطابق ماده ۲۱۴ آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی» را در دستور کار دارد.

همچنین روز یکشنبه کمیسیون صنایع «به درخواست تعدادی از نمایندگان محترم مبنی بر تهیه گزارش نظارتی بر اساس ماده ۲۳۶ آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی درخصوص وضعیت تأمین مواد اولیه، تولید و فروش شمش آلومینیوم در واحدهای بالادستی صنعت آلومینیوم کشور رسیدگی می‌کند.»

این کمیسیون در جلسه سه‌شنبه خود «بررسی استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت را مطابق ماده ۲۲۳ آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی در دستور دارد.»

کمیسیون اقتصادی

نمایندگان کمیسیون اقتصادی هم روز یکشنبه به «بررسی لایحه عضویت دولت جمهوری اسلامی ایران در شرکت
بین‌المللی نقدینگی اسلامی» خواهند پرداخت. همچنین «طرح استفساریه ماده (۸۱) قانون مالیات‌های مستقیم» و «گزارشی در ارتباط با وضعیت خودپردازها» را بررسی خواهند کرد.

«بررسی آخرین وضعیت صنعت بیمه کشور در نشست با رئیس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران و معاونینش» از دیگر برنامه‌های کمیسیون اقتصادی در روز یکشنبه است.

اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس روز سه‌شنبه هفته جاری هم «ادامه بررسی طرح بانکداری جمهوری اسلامی ایران» و «انتخاب اعضای هیأت «تحقیق و تفحص از نحوه واگذاری هلدینگ پتروشیمی باختر به بخش خصوصی» را پیگیری می‌کنند. «جلسه هیأت رئیسه کمیسیون اقتصادی درباره نحوه رسیدگی به طرح‌ها و لوایح موجود در کمیسیون» و «ادامه جلسه هیأت تحقیق و تفحص از نحوه عملکرد ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز جهت جمع بندی و ارائه گزارش نهایی به صحن علنی» هم از دیگر برنامه‌های کمیسیون در روز سه‌شنبه است.

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در اولین جلسه بعد از تعطیلات خود به بررسی آخرین اخبار و تحولات خواهد پرداخت. «بررسی ساختار جدید وزارت امور خارجه با حضور معاون اداری و مالی وزارت خارجه» و «استماع گزارش طرح دعوی جمهوری اسلامی ایران بر علیه ایالات متحده آمریکا در دادگاه بین‌المللی لاهه با حضور مسئولین ذی‌ربط» هم از دیگر برنامه‌های این کمیسیون تخصصی مجلس در روز یکشنبه‌ خواهد بود.

برنامه سه‌شنبه کمیسیون امنیت ملی مجلس هم به «بررسی آخرین تحولات داخلی با حضور وزیر عبدالرضا رحمانی‌فضلی کشور» خواهد گذشت.

کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات

کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس یکشنبه کار خود را با «بررسی عملکرد دولت در اجرای بند(و) تبصره(۵) قانون بودجه سال ۱۳۹۷ کل کشور» آغاز خواهد کرد و دوشنبه هم «رئیس کل بانک مرکزی به منظور بررسی وضعیت درآمدهای ارزی کشور و نحوه ادغام بانک‌های وابسته به دستگاه‌های نظامی در بانک‌های دولتی میهمان کمیسیون خواهد بود.»

این کمیسیون تخصصی مجلس همچنین روز سه‌شنبه با برگزاری جلسه‌ «طرح یک فوریتی اصلاح قانون بودجه سال ۱۳۹۷ کل کشور» و «اقدامات بعمل آمده و عملکرد دولت در اجرای بند(الف) تبصره(۱۸) قانون بودجه سال ۱۳۹۷ کل کشور» را بررسی می‌کند.

کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها

کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس یکشنبه در «ادامه اجرای ماده ۶۶ قانون آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، برگزاری انتخابات در خصوص انتقال محمدجواد فتحی از کمیسیون قضایی و حقوقی به کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها را بررسی می‌کند.» همچنین «پیش‌نویس اصلاح قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی با حضور نماینده وزارتخانه‌های کشور، اطلاعات و ناجا و مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی» بررسی خواهد شد.» «بررسی کلیات طرح یک فوریتی استفساریه تبصره ۱ ماده ۱۳ قانون جامع کنترل و مبارزه ملی با دخانیات» هم از دیگر برنامه‌های کمیسیون شوراهای مجلس در روز یکشنبه خواهد بود.

این کمیسیون د رروزهای دوشنبه و سه‌شنبه خود، «بررسی طرح مدیریت جامع شهری»، «بررسی طرح مدیریت جامع شهری» و «بررسی پیش‌نویس اصلاح قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی با حضور نماینده وزارتخانه‌های کشور، اطلاعات و ناجا و مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی» را پیگیری خواهد کرد.

منبع: آنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها