۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۱
کد خبر: 642605

هواداران فوتبال در آسیا از به کارگیری VAR در مسابقات جام ملت‌های آسیا ناراضی هستند.

اعتراض شدید ژاپن به ایرماتوف و VAR

به گزارش گروه ورزشی قدس آنلاین، روز گذشته دو تیم قطر و ژاپن در فینال جام ملت‌های آسیا به مصاف یکدیگر رفتند. بازی با نتیجه ۲-۱ به نفع قطر در جریان بود و در دقیقه ۸۰، ژاپن با تمام قوا در حال فشار آوردن به حریف بود. روی یکی از ضد حملات، قطر صاحب یک ضربه کرنر شد و روی ارسال، ضربه سر بازیکن قطری با دست مایا یوشیدا برخورد کرد. داور در ابتدا پنالتی اعلام نکرد ولی با بررسی صحنه توسط VAR، روشن ایرماتوف ازبکستانی رای به پنالتی داد. اکرم عفیف پشت ضربه پنالتی ایستاد و آن را به گل تبدیل کرد تا بازی ۳-۱ شود و امیدهای ژاپن از بین برود.

هواداران از بابت این تصمیم ابراز ناراحتی کرده اند زیرا معتقدند که بدون VAR، داور پنالتی اعلام نمی‌کرد و هیجان بازی به این شدت دچار افت نمی‌شد. در حقیقت انها معتقدند که ۱۰ دقیقه پایانی بازی با این تصمیم که به کمک VAR گرفته شد، کاملا بی هیجان پیگیری شد.

فرخان یاسین در توئیتر نوشت:" VAR یک ابزار بررسی صحنه هاست ولی داورها باید بازی را درک کنند. اشتباهی رخ داد ولی قصدی در کار بازیکن نبود. شما باید در جهت فوتبال فکر کنید و به این دقت داشته باشید که این پنالتی به نفع فوتبال خواهد بود یا نه."

سوبوم در توئیتر نوشت:" البته برای ژاپن ناراحتم ولی ناراحت کننده ترین موضوع، VAR بود. یوشیدا اشتباه کرد ولی داور هم باید تصمیم دیگری می‌گرفت. در هر صورت به قطر برای قهرمانی تبریک می‌گویم."
ساچین در این رابطه نوشت:" این بدترین تصمیم VAR بود که تا به حال داده ام. داور تمام امیدهای ژاپن را کشت. آنها خیلی بدشانس هستند."


یوشیدا در طول جام ملت‌ها عملکرد بسیار خوبی داشت ولی نتوانست از VAR بهره کافی ببرد. پیش از جام ملت‌های آسیا، جام جهانی نیز با VAR به سمت دیگری رفت. در بازی فینال، وقتی بازی ۱-۱ بود، داور به کمک VAR یک پنالتی به نفع فرانسه گرفت. بازی ۲-۱ شد و این گل به فرانسه کمک کرد گل‌های بیشتری بزند و در نهایت ۴-۲ پیروز شد. خیلی ها معتقدند که اگر VAR نبود، شاید کرواسی بهتر بازی می‌کرد و نیمه دوم را کاملا نمی‌باخت.


میس د پنی در این رابطه نوشت:" VAR برای حداقل کردن اشتباهات است ولی تمام آنچه ما دیده ایم این است که از تیم برنده برای حفظ برتری اش حمایت کند. اتفاقی که در جام جهانی افتاد، اینجا هم تکرار شد. داورها باید به خاطر این تصمیمات شرمسار باشند."


آلفی رابی نیز نوشت:" بازی فینال عالی بود تا وقتی که داور تصمیم گرفت سوت بزند و VAR اعلام کند. بیش از ۲۰ میلیون نفر از تلویزیون ها در حال تماشای بازی بودند و به نظرم هند نبود."


کازونیس نیز در این رابطه نوشت:" نگاه کنید، به نظر می‌رسد سه داور VAR در حال بحث کردن با هم هستند که با داور درباره پنالتی اطلاع بدهند یا نه.  فوتبال دیگر خیلی خیلی کمتر احساسی شده است. VAR فوتبال را در مسیری نادرست قرار داده است."

منبع: ورزش۳

انتهای پیام/

برچسب‌ها