مازندران- مدیرعامل شرکت گاز مازندران گفت: متاسفانه تعامل دستگاه های اجرایی در اجرای پروژه های گازرسانی کافی نیست.

تعامل دستگاه های اجرایی کافی نیست

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، جعفر احمدپور در گفتگو با قدس آنلاین با اشاره به اینکه متاسفانه تعامل دستگاه های اجرایی مرتبط کافی نبوده و در این راستا دچار مشکل هستیم، اظهار کرد: در جلسات به تفاهم می رسیم اما در بیرون از جلسه و اجرا بگونه ای دیگر عمل می شود.

وی مشکل بزرگ شرکت گاز استان را قوانین موجود دانست و خاطرنشان کرد: قوانین وضع شده با جغرافیای مازندران در تضاد بوده و دست و پایمان را برای اجرای پروژه ها می بندد.

وی توضیح داد: بعلت کم عرض بودن محورها در بالادست و نقاط کوهستانی، نمی شود حریم جاده را رعایت کرد و به ناچار عملیات اجرایی در کنار راه اجرا و موجب مشکلات ترافیکی می شود.

گازرسانی به چهاردانگه متوقف است

وی در پاسخ به سوال قدس آنلاین که چرا پروژه گازرسانی به چهاردانگه متوقف است، اظهار کرد: اداره راه مانع از انجام کار شده درحالیکه برای جلوگیری از مشکلات از آنان خواستیم۱۰ پیمانکار موردنظرشان را معرفی کنند تا کار سهل تر پیش برود.

احمدپور افزود: در چهاردانگه علیرغم صحبت هایی که با دادستان داشتیم، لوله ها را از داخل خاک درآورند، درحالیکه مجوز کار داشتیم.

وی از مردم و دستگاه های اجرایی خوست در رابطه با اجرای پروژه های گازرسانی صبوری کنند تا کار پیش رود.

وی با بیان اینکه در سال گذشته موفق شدیم رتبه اول گازرسانی به روستاها را کسب کنیم بطوریکه در این مدت ۱۸۶ روستا و ۳ شهر از نعمت گاز برخوردار شدند.

وی با اشاره به اینکه از ۳ هزار و ۶۱۹ روستای استان، ۲ هزار و ۸۹۳ روستا قابلیت گازرسانی دارند، یادآور شد: بیش از ۲ هزار روستای مازندران گاز دارند و گازرسانی به ۴۴۸ روستا نیز در دست اجراست.

مدیرعامل شرکت گاز مازندران در رابطه با این سوال که چرا قبض های بیست و چند روزه برای مشترکین مازندرانی صادر می شود؟ توضیح داد: در طول سال ۱۰ قبض ۳۶ روزه صادر می شود که بنا به شرایط زمانی - خصوصاً روزهای پایانی سال - امکان دارد قبض ها کوتاهتر صادر شود ولی بازه زمانی قبض در نحوه محاسبه تغییری ایجاد نمی کند.وی از طراحی کنتورهای جدید توسط شرکت گاز مازندران خبر داد و گفت: کنتور جدیدی را طراحی کردیم که امکان قرائت از راه دور و از طریق بارکد را فراهم می کند و اگر مشترکی در منزل حاضر نباشد هم می توان کنتور را خواند.

احمدپور اضافه کرد: نمونه کنتور مذکور ساخته شده و بدنبال آن هستیم برای نصب های جدید از اینگونه کنتورها استفاده کنیم.

وی به انعقاد قرارداد با هلال احمر مازندران برای اجرای طرح «توسن» اشاره و یادآور شد: در این راستا کارکنان شرکت آموزش های ابتدایی را فرا می گیرند تا در مواقع بحران بتوانند بهتر عمل کنند.

برچسب‌ها