مصطفی خاکسار قهرودی قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی با آیت‌الله جعفر سبحانی از مراجع عالیقدر شیعه در قم دیدار کرد.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی با آیت ‌الله جعفر سبحانی دیدار کرد

به گزارش قدس آنلاین، مصطفی خاکسار قهرودی در مراسم دیدار با آیت ‌الله جعفر سبحانی که هم‌زمان با سالروز میلاد فرخنده حضرت فاطمه معصومه(س) در بیت این مرجع عالیقدر شیعه در قم برگزار شد، ضمن ابلاغ سلام تولیت آستان قدس رضوی ابراز کرد: حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی در نگاه جدید خود چند رویکرد را محور فعالیت‌های مجموعه آستان قدس رضوی قرار دادند که تلاش برای تقویت و تعمیق معرفت دینی زائران در رأس همه آنها قرار دارد.

وی ادامه داد: تلاش برای ارائه خدمات و رفاه هر چه بیشتر زائران، توجه ویژه به مسائل فرهنگی، رعایت صرفه‌جویی و دوری از اسراف در برنامه‌های اجرایی حرم مطهر رضوی، دقت فراوان به موضوع وقف و موقوفات مطابق نظر واقفان از دیگر رویکردهای مورد نظر تولیت آستان قدس رضوی است.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی تأکید کرد: حجت الاسلام والمسلمین مروی بارها عنوان کردند که آستان قدس رضوی متعلق به تمامی مردم است و نباید یک سلیقه خاص در این آستان مقدس حاکم شود، بنابراین تولیت آستان قدس رضوی نظرات دیگران را شنیده و تا جایی که امکان دارد در تحقق آن¬ها می‌کوشند، برنامه‌های خوبی نیز در دهه کرامت امسال در حال برگزاری است.

وی با اشاره به اقدامات ارزشمندی که در دوره سه‌ساله حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی در مجموعه آستان قدس رضوی مانند توسعه دستگاه، تشکیل سازمان فرهنگی و انجام کارهای تبلیغی، گسترش فعالیت‌های انتشاراتی و چاپ کتاب انجام شد، گفت: همچنین فعالیت‌های خوبی توسط مجموعه آستان قدس رضوی در حوزه کمک به محرومان به‌ویژه سیل‌زدگان در ماه‌های اخیر صورت گرفته است. به‌طور نمونه تلاش جدی در حوزه اشتغال‌زایی در مناطق سیل‌زده در حال پیگیری است.

آیت‌الله سبحانی نیز در این دیدار با اشاره بر اینکه هر نوع خدماتی که در آستان قدس رضوی صورت می‌گیرد برای عموم شیعیان است، بر برگزاری جلسات علمی در حرم مطهر رضوی و در جوار آن مانند مسجد گوهرشاد و ارتقای هر چه بیشتر حوزه علمیه مشهد و توجه ویژه به زائران غیرایرانی و وحدت تأکید کردند.

گزارشی از انتشار کتاب «المعجم فی فقه لغه القرآن و سر بلاغته» و برخی فعالیت‌های بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی در حوزه نشر کتاب نیز در این دیدار ارائه و از اقدامات آیت‌الله سبحانی در این خصوص تقدیر و تشکر شد.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها