یزد – همزمان با برنامه‌های دوازدهمین جشنواره زیر سایه خورشید یزد، خادمان رضوی در برنامه‌ استقبال مردمی در حسینیه شهدا (میدان امیرچخماق) یزد حضور یافتند.

استقبال مردمی از خادمان امام رضا(ع) در جوار ۸ شهید گمنام امیرچخماق

به گزارش قدس آنلاین ، در این دیدار که جمعی از مسئولین، پاسداران انقلاب و اقشار مختلف مردم حضور داشتند، ابتدا خدام به زیارت ۸ شهیدی رفتند که در سالروز شهادت حضرت رضا(ع) در این مکان دفن شدند و ضمن نثار گل به این شهدا، صلوات خاصه امام رضا(ع) را زمزمه کردند.

در ادامه حجت‌الاسلام نژادمحمد، یکی از خدام آستان قدس رضوی؛ با بیان اینکه عنایات خاص حضرت رضا(ع) در جنگ معلوم بود، افزود: مهمترین عملیات‌ها و حرکات نظامی در این هشت سال بعد از زمانی بود که فرماندهان به زیارت امام رضا(ع) می‌رفتند. امام خمینی(ره) هم فرمودند رزمندگان ما فرستادگان امام رضا(ع) هستند.

وی قدرت شهدا بعد از شهادتشان را قدرت ماورایی دانست و گفت: اکنون ما ۲۵۰ هزار شهید داریم که همواره زنده  هستند و آن‌ها این انقلاب را نگه داشته‌اند لذا از این سرداران زنده و حاضر مدد می‌گیریم مخصوصاً این ۸ شهیدی که به طور ویژه امام رضایی هستند و کیفیت دفن آن‌ها را شنیدیم.

این خادم حرم رضوی با اشاره به اینکه حضور شهدا در سفرهای زیر سایه خورشید به خوبی حس می‌شود، تصریح کرد: وقتی محضر خانواده شهدا می‌رویم، بعضاً می‌فهمیم که شهدا به خواب همسران و مادرانشان آمدند و از ورود ما خبر دادند و برای حضور این پرچم منوّر، مقدمه‌سازی کردند.

حجت‌الاسلام نژاد محمد در ادامه به محبت سرشار مردم یزد به امام رضا(ع) اشاره کرد و گفت: خدام در این سفرها بیش از بیش به عمق این محبت پی می‌برند و با دیدن این همه ابراز عشق و محبت به حضرت رضا(ع) بیشتر دلشان برای حرم تنگ می‌شود.

مدیحه‌سرایی یکی از خادمان آستان ملائک‌پاسبان امام رضا(ع) و تبرک‌جویی از پرچم معطر رضوی پایان‌بخش این دیدار مردمی بود.   

شب‌های فیروزه‌ای یزد منور به حضور خدام شمس‌الشموس(ع)

خدام آستان قدس رضوی در اولین روز حضور خود در یزد با حضور در برنامه زنده تلویزیونی «شب‌های فیروزه‌ای» میزبانی مردم ولایتمدار یزد را در قاب تلویزیون تجربه کردند

در ابتدای این برنامه، حجت‌الاسلام حیدری دبیر دوازدهمین جشنواره مردمی و بین‌المللی زیر سایه خورشید توضیحاتی درباره جشنواره دوازدهم ارائه داد.

 وی با بیان اینکه استان یزد برای دوازدهمین سال متوالی این اتفاق مبارک را تجربه می‌کند، گفت: جشن‌های زیر سایه خورشید هم‌اکنون در چهل کشور دنیا و دو هزار نقطه شهری و روستایی در  دنیا در حال برگزاری است.

 وی افزود: در مدت حضور کاروان خدام الرضا(ع) ۳۱۳ برنامه در چهل عنوان متفاوت برای مردم شریف یزد تدارک دیده شده است و دو هزار نفر به عنوان خادم برگزارکننده این جشن‌ها در سراسر استان یزد و در قالب تشکل‌های مختلف مشغول اجرای برنامه‌های جشنواره زیر سایه خورشید هستند که در شهر یزد مجموعه انصار ولایت دارالعباده متولی برگزاری این جشنواره است.

 در ادامه برادر حسینی یکی از خادمان آستان رضوی در مدح حضرت معصومه(س) و علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) اشعاری را تقدیم بینندگان این برنامه کرد.

مرکز نیکوکاری یاوران امیرالمؤمنین(ع) با حضور خدام رضوی افتتاح شد

در دوازدهمین دوره از جشنواره مردمی و بین‌المللی زیر سایه خورشید در یزد، مرکز نیکوکاری یاوران امیرالمؤمنین(ع) با حضور خدام رضوی، آیت‌الله مدرسی، بعضی از مسؤلان استانی و مردم خونگرم یزد افتتاح شد

 در این مرکز نیکوکاری که با کمک خیرین و حمایت کمیته امداد راه‌اندازی شده است؛ ۱۵۰ خانواده و ۲۵ کودک بی‌سرپرست تحت پوشش هستند و خدماتی شامل تهیه پوشاک و بسته غذایی، هزینه اجاره مسکن، خدمات درمانی و.... در اختیار مددجویان قرار می‌گیرد.

برای اولین بار در کشور، سامانه سایه خورشید در یزد راه‌اندازی شد

با آغاز دوازدهمین دوره از جشنواره مردمی و بین‌المللی زیر سایه خورشید، برای اولین بار در کشور، سامانه سایه خورشید در یزد راه‌اندازی شد

حجت الاسلام حیدری، دبیر دوازدهمین جشنواره زیر سایه خورشید با بیان اینکه سامانه «سخی» (بخشنده) برگرفته از عبارت «سایه خورشید یزد» است، گفت: این سامانه بستری مناسب برای ارتباط بین مردم و برگزارکنندگان برنامه‌های جشنواره زیر سایه خورشید است، همچنین امکانی برای ثبت و به کارگیری خدمت کریمانه عموم مردم است

وی افزود: یکی از امکانات سامانه سخی ثبت درخواست‌های مردم برای حضور خدام در برنامه‌های مختلفی است که برگزار می‌کنند و افراد و یا مجموعه‌های مختلف می‌توانند با ثبت نام در این سایت و اعلام جزئیات برنامه مورد نظر خود، درخواست خود را مطرح نماید در ادامه درخواست‌ها با توجه به زمانبندی، ظرفیت‌ها و اولویت‌ها بررسی و تأیید می‌شوند.

حجت‌الاسلام حیدری با بیان اینکه در دوازدهمین جشنواره زیر سایه خورشید بیش از ۳۷۰ برنامه در این سامانه درخواست شده تصریح کرد: از مزایای این سامانه مکانیزه‌کردن روند بررسی و تأییدیه درخواست‌های ارسالی در کمترین زمان ممکن است قبلاً بررسی درخواست‌ها، صحت و محتوای برنامه‌ها دستی انجام می‌شد ولی امسال با راه‌اندازی این سامانه، کار منسجم‌تر و آسان‌تر انجام شد.

وی دیگر ویژگی این سامانه را ثبت مشارکت‌ها عنوان کرد و گفت: در این سامانه امکاناتی طراحی شده تا افرادی که علاقمند هستند در بخش‌های مختلف برگزاری این رویداد بزرگ فرهنگی همکاری کنند، وارد این سامانه شوند و ثبت درخواست کنند بیان اخبار و اطلاعات مربوط به جشنواره از دیگر امکانات این سامانه است که در اختیار کاربران قرار می‌گیرد

دبیر جشنواره زیرسایه خورشید در پایان ضمن تشکر از مسئولان این سامانه و متخصصان بخش آی‌تی گفت: علاقمندان می‌توانند جهت دسترسی به این سایت به آدرس sakhy.ir مراجعه کنند.

«محفل حوران» با حضور خادمان حرم رضوی و جمعی از مادران و همسران شهدا برگزار شد

«محفل حوران» با حضور خادمان آستان ملائک‌پاسبان رضوی و  جمعی از مادران، همسران و خواهران شهدای دفاع مقدس، مدافع حرم و مدافع وطن برگزار شد.

در این مراسم معنوی که به همّت هیئت انصار ولایت یزد در سالن حوزه هنری برگزار شد، سه نفر از خادمین ثامن الحجج(ع) همراه با پرچم منوّر رضوی حضور یافتند.

حجت الاسلام حسام‌الدین نژادمحمد، یکی از خادمین حرم رضوی با بیان اینکه مادران شهدا صاحبان انقلاب هستند، به ارزش والای مقام شهید و شهادت پرداخت  در ادامه مداحی خادم حرم آقای دریس، دل‌های این جمع صمیمی را به پنجره بارگاه ملکوتی امام  رئوف متصل کرد.

در ابتدای مراسم دکتر راغبیان، همسر جانباز ۷۰ درصد دفاع مقدس هم دقایقی در این جمع صمیمی صحبت کرد.

 وی گفت: همسر جانباز یا همسر شهیدبودن در زندگی سختی های زیادی دارد امّا فراز و فرود های زندگی به انسان انگیزه می دهد و در این راستا  کسانی که ارتباط خوبی با خدا دارند این سختی ها برایشان قابل تحمل می  شود.

دکتر راغبیان با بیان اینکه هیچ‌کس جز مادر لیاقت بزرگ‌کردن و تربیت فرزند را ندارد، گفت: با اینکه موقعیت های زیادی برایم فراهم بود امّا، هرگز به شغل رسمی مشغول نشدم، زیرا اولویت اوّل من تربیت فرزندان و خانه داری بود.

تبرک‌جویی از پرجم معطر رضوی، گرفتن عکس دسته‌جمعی، توزیع نمک تبرکی حرم و اقامه نماز مغرب و عشاء به امامت حجت الاسلام مهدوی نژاد از دیگر بخش‌های این محفل معنوی بود.    

گفتنی است؛ اجرای این برنامه را سرکار دهقان‌پور یکی از مجریان توانمند صدا و سیما یزد بر عهده داشت.

اشتغال‌زایی و رونق تولید به برکت حضور خدام حضرت رضا(ع))

در ادامه برنامه‌های دوازدهمین دوره از جشنواره زیرسایه خورشید در یزد، یک کارگاه تولید پوشاک و یک کارگاه قالی‌بافی توسط خدام آستان قدس، افتتاح شد.

کارآفرینان این کارگاه‌ها با دریافت تسهیلات از صندوق امداد ولایت در ابتدای سال جاری، توانستند با کمترین دارایی ضمن اشتغال‌زایی، گامی در جهت رونق تولید در یزد بردارد. 

کارگاه تولید پوشاک فرصت اشتغال برای بیش از ده نفر و کارگاه قالی بافی با راه‌اندازی ۹ دستگاه، اشتغال برای ۲۵ نفر را به صورت ثابت و متغیر فراهم کرده‌ است.

گفتنی است؛ حضور خدام و تبرک کردن این کارگاه به پرچم مقدس گنبد رضوی و ذکر توسل به محضر حضرت علی‌بن‌موسی(ع) با هدف ارج نهادن به مسئله کسب و کار و رونق تولید انجام شد.

اهالی کاروان زیر سایه خورشید یزد در جمع اهالی تسنن

حجت‌الاسلام دهقان باغی: وجود حضرت علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) مایه وحدت شیعه و سنی در ایران است.

همزمان با دهه کرامت، گروهی از خادمین آستان رضوی همراه با پرچم متبرک، در مراسم جشن میلاد حضرت رضا(ع) در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) اکرمیه، در جمع صمیمی برادران اهل تسنن و تشیّع حاضر شدند.

در این مراسم که با هدف تحکیم وحدت در بین مذاهب اسلامی برگزار شد، حجت‌الاسلام دهقان‌باغی ضمن ابراز خرسندی از حضور خادمان امام الرئوف(ع)، وجود حضرت علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) را مایه وحدت شیعه و سنی در ایران دانست.

وی اظهار داشت: شیعه و سنی دشمن مشترکی دارند که قصد نابودی اسلام را دارد، بنابراین بر همه ما لازم است تا دشمن مشترک خود که اسرائیل و صهیونیسم است را بشناسیم و برای نابودی آن دست وحدت به یکدیگر بدهیم.

گفتنی است؛ در همین راستا، خادمان علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) با حضور در منزل یکی از علمای اهل تسنن یزد، از وی عیادت کرده و پیام مهر و دوستی شیعیان را همراه با هدیه تبرکی آستان قدس رضوی به وی اهدا نمودند.

انتهای پیام / 

برچسب‌ها