جواد کریمی قدوسی گفت: در حال حاضر به لطف خدا تمام شبکه‌های جاسوسی یا ضربه خورده‌اند یا در حال رصد اطلاعاتی از سوی کشورمان هستند و در آینده نزدیک ضربه سختی خواهند خورد.

جک استراو  از درّی اصفهانی تقدیر کرد/ برخی جزئیات حکم درّی را این هفته خواهم گفت/ دعوت به کار کاوه مدنی برای تأثیرگذاری در حوزه آب و آبخیزداری بود

جواد کریمی قدوسی نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار «قدس آنلاین»، درباره پروژه نفوذ، شرایط نفوذ پذیری کشورمان و پرونده‌های مرتبط با آن که یکی یکی آشکار می‌شود، اظهار داشت: پروژه نفوذ یک پروژه کاملاً مسبوق به سابقه و قدیمی است و یکی از روش‌های سرویس‌های جاسوسی در دنیا برای مقابله با حریف محسوب می شود. پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز کشورهای متخاصم مانند انگلیس، آمریکا و فرانسه از ظرفیت نفوذ و جاسوسی خود به شدت استفاده کردند و اوج آن به دولت یازدهم و دوازدهم می‌رسد تا جاییکه امروز دیگر معروف است که ایران به بهشت جاسوس‌های دنیا مبدل شده است

جواد کریمی قدوسی ادامه داد: دعوت به کار بسیاری از ایرانیان خارج‌نشین مانند کاوه مدنی، بخشی از پروژه نفوذ بود. دعوت به کار کاوه مدنی با رسالت تأثیرگذاری در حوزه آب، آبخیزداری و مسائل خشکسالی صورت گرفت، درحالیکه وی سابقه‌ای در نظام اجرایی کشور نداشت اما به داخل کشور آمد و به معاونت سازمان محیط زیست کشور رسید. درحالی که در سازمان محیط زیست متخصصانی با سابقه چهل ساله خدمت می‌کردند، چطور می‌شود کاوه مدنی در بین آنها به چنین جایگاهی برسد؟ واضح است که سرویس‌های جاسوسی بیگانه هر فردی را که برای تصدی پست مدیریتی به داخل کشور می‌فرستند، مأموریتی هم برای او درنظر می‌گیرند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برخی جزئیات حکم درّی اصفهانی را این هفته برای خبرنگاران خواهم گفت. این حکم حدود سه چهار صفحه است اما محتوای آن درباره اینکه این فرد چه اقداماتی را انجام داده که موجب محکومیتش از سوی قاضی صلواتی شده بسیار تکان دهنده است. اگر چنین گزارش‌های پخش نشده‌ای منتشر شود از دل هر کدام‌شان سریال‌های سی چهل قسمتی مانند «گاندو» ساخته می‌شود و تازه آن موقع است که مردم می‌فهمند که چرا معیشت و اقتصادشان به این روز نابسامان افتاده است.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی افزود: در حکم درّی اصفهانی آورده که ایشان در جلسات سرّی اقتصادی روزهای دوشنبه هیأت دولت شرکت داشته است. در این جلسه اطلاعاتی مهمی چون میزان ذخایر ارز، طلا، ذخایر استراتژیک و کالاهای اساسی به تفکیک و با جزئیات مطرح و همچنین مشخص می شده که قرار است این ذخایر از کدام کشور وارد شود و یا سطح مبادلات و خرید و فروش نفت چگونه است. تمامی این اطلاعات سرّی بود بطوریکه حتی در اختیار نمایندگان هم قرار نمی‌گرفت، این درحالی است که درّی اصفهانی هیچ سمت رسمی در دولت نداشت و استخدام آن هم نبوده اما در این جلسات شرکت می‌کرده و عضو ثابت جلسات بوده است. درّی اصفهانی به عضویت کمیته سری اقتصادی هیأت دولت درمی‌آید و درپی آن تمامی اطلاعات محرمانه را در اختیار دشمن قرار می‌دهد.

رصد اطلاعاتی تمام شبکه‌های جاسوسی بیگانه 

وی ابراز کرد: جک استراو مأمور ام آی سیکس لندن، همان فردی که همتای آقای روحانی در مذاکرات هسته‌ای بود در سفری به اصفهان می‌آید و درّی اصفهانی در یکی از هتل‌ها یک بسته اطلاعاتی ویژه در اختیار وی قرار می‌دهد. پس از اینکه جک استراو محتوای بسته و اطلاعات مهم و حساس آن را مشاهده می‌کند برای درّی اصفهانی بابت اقدام جاسوسی وی و در اختیار گذاشتن اطلاعات کشور پیام قدردانی و تشکر می‌فرستد. درّی اصفهانی فردی بود که دستش در دولت و جاسوسی اطلاعاتی باز بود، بدین ترتیب اگر بگوییم درّی اصفهانی همه کاره تیم مذاکره کننده هسته ای بوده گزافه نگفتیم زیرا بخش اصلی تحریم‌ها که مرتبط با مسائل پولی و بانکی بود، به دست او سپرده شد.

این نماینده مجلس همچنین گفت: تمام موارد مطرح شده از مصادیق نفوذ هستند، گرچه در حال حاضر به لطف خدا تمام شبکه‌های نفوذ و جاسوسی یا ضربه خورده‌اند یا در حال رصد اطلاعاتی از سوی کشورمان هستند و در آینده نزدیک ضربه سختی خواهند خورد. نه تنها سرپل‌های این شبکه‌های جاسوسی در داخل کشور بلکه سرپل‌های ام آی ایکس در عراق، روسیه و پاکستان نیز کشف و به دولت این کشورها داده شده است.

جواد کریمی قدوسی اظهار داشت: فرمایش رهبری که پس از برجام بر روی موضوع نفوذ تأکید داشتند درواقع ناظر به چنین اقدامات عملی بوده است، حتی در جایی ایشان می‌گویند که دولت‌های غربی تمام امکانات و نیروهای خود را وارد کشور کرده‌اند. سرویس‌های جاسوسی آنها از تمام ذخایر استراتژیک‌شان استفاده کردند و همین باعث شد کشورمان بهشتی برای سرویس های اطلاعاتی داخلی باشد تا نفوذی‌ها و اقدامات جاسوسی آنان را شناسایی کنند که یک نمونه آن جیسیون رضاییان یا مایکل هاشمیان بود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها