نماینده نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی گفت: اغلب واگذاری‌های بخش دولتی به بخش خصوصی در چند سال گذشته بدون اینکه سازو کار شفافی داشته باشند صورت گرفته است.

سهام دولت در سایپا و ایران خودرو به صورت شفاف واگذار شود

حمید گرمابی در گفتگو با قدس آنلاین اظهار داشت: اگر  واگذاری سهام دولت در ایران خودرو و سایپا به درستی و با پرهیز از رانت و رابطه صورت بگیرد و به عبارتی خصوصی سازی سالم رخ دهد ، در بلند مدت تغییرات محسوسی در بازار خودرو ایجاد خواهد شد که مردم سود خواهند برد.  

وی تصریح کرد: اما در کوتاه مدت ممکن است برخی شرکت های شبه دولتی و یا خصولتی این سهام را در دست بگیرند که عملا تغییری در صنعت و بازار خودروی کشور نسبت به گذشته رخ نخواهد داد.

گرمابی بیان داشت: اگرچه براساس  اصل ۴۴ قانون اساسی ،سهام دولت در ایران خودرو و سایپا باید واگذار شود اما این واگذاری باید به صورت  شفاف و بدون ابهام باشد، زیرا اغلب واگذاری‌های در چند سال اخیر  بدون اینکه سازو کار شفافی داشته باشند صورت گرفته است.  

وی افزود: سازو کار این واگذاری باید مشخص، روشن و دقیق  باشد تا هر فرد و مجموعه ای که تمایل و توانایی خرید این سهام را دارد بتواند در شرایط مساوی و بدون رانت اطلاعاتی و حمایتی در فرآیند واگذاری  سهام دولت در ایران خودرو و سایپا شرکت کند.

برچسب‌ها