گیلان- معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان از اجرای طرح آمارگیری از فعالیت باغداری سال ۱۳۹۸ استان خبر داد و گفت: گیلان حدود ۱۷۵ هزار بهره بردار کشاورزی دارای فعالیت باغداری دارد.

اجرای طرح آمارگیری از فعالیت باغداری گیلان

به گزارش قدس آنلاین به  نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان وحید طیفوری معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان، با بیان اینکه زراعت، باغداری و دامداری سه فعالیت اصلی بخش کشاورزی است، اظهار کرد: فعالیت باغداری نزدیک به ۲۰ درصد از ارزش افزوده بخش کشاورزی را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: مطابق نتایج سرشماری عمومی کشاورزی سال ۱۳۹۳، نزدیک به دو میلیون بهره‌بردار کشاورزی دارای فعالیت باغداری در کشور وجود دارد و این رقم برای استان گیلان حدود ۱۷۵ هزار بهره بردار دارای فعالیت باغداری ثبت شده است.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گیلان از اجرای طرح آمارگیری از فعالیت باغداری سال ۱۳۹۸ خبر داد و خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت بخش باغداری در امنیت غذایی، جهت سنجش و اندازه‌گیری توان تولید، طرح آمارگیری باغداری در دستور کار مرکز آمار ایران قرار گرفته‌ است و برای ششمین بار در کشور اجرا خواهد شد.

طیفوری با بیان اینکه اجرای طرح باغداری در استان توسط معاونت آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی انجام خواهد شد، گفت: کارشناسان آمارگیری این سازمان از تاریخ ۳۰ تیرماه لغایت ۲۲ مردادماه ۹۸ به مدت ۲۰ روز کاری با مراجعه حضوری به حدود یک هزار و ۸۰۰ بهره‌بردار کشاورزی(باغدار)،  شامل بهره برداران ساکن، غیر ساکن و شرکت و موسسات اطلاعات مورد نیاز در سطح استان را جمع‌آوری خواهند کرد.

وی اضافه کرد: دوره آموزشی عوامل اجرایی طرح آمارگیری از فعالیت باغداری از ۲۳ لغایت ۲۵ تیرماه امسال به مدت سه روز در استان برگزار شد.

برچسب‌ها