سفیر ایران در لندن نوشت: دادگاه انگلیس سال‌ها است در خصوص سود بدهی قرارداد نظامی به صورت قطعی به نفع ایران رأی داده و رأی اخیر فقط درباره چند سال تحریم بعد از سال ۲۰۰۸ است.

بعیدی‌نژاد ادعای شبکه سعودی ایران‌اینترنشنال را تکذیب کرد+ عکس

به گزارش خبرنگار بین الملل قدس آنلاین، «حمید بعیدی‌نژاد» سفیر ایران در لندن  در رابطه با ادعای شبکه سعودی ایران اینترنشنال درباره رای دیوان عالی بریتانیا در رابطه با موضوع سود بدهی قرارداد نظامی توضیحاتی ارائه کرد.

بعیدی نژاد در صفحه توئیترش نوشت: "شبکه ایران اینترنشنال مرتب زیرنویس می‌کند که دیوان عالی بریتانیا در مشاجره بین ایران و بریتانیا در موضوع سود بدهی قرارداد نظامی، به نفع بریتانیا رأی داد. این نحوه تنظیم خبر کاملا جهت‌دار و غلط است."

وی افزود: "دادگاه انگلیس سال‌هاست در خصوص سود بدهی قرارداد نظامی به صورت قطعی به نفع ایران رأی داده و رأی اخیر فقط در خصوص چند سال تحریم بعد از سال ۲۰۰۸ است که نسبت به کل بدهی و سود سال‌های طولانی مشخص شده توسط دادگاه، ناچیز است."

سفیر کشورمان در لندن پیش از این نیز در توئیتی در این رابطه نوشته بود:‌" جمهوری اسلامی ایران با رأی دادگاه انگلیس نسبت به عدم الزام شرکت انگلیسی به پرداخت بخشی از سود بدهی خود در سال‌های تحریم مخالف بوده و اقدام حقوقی لازم را اتخاذ خواهد کرد. اما این رأی هیچگونه تاثیری بر الزام شرکت انگلیسی به پرداخت کل مبلغ چند صد میلیون پوند بدهی و سود بیش از ۳۰ سال آن ندارد.»

لازم به ذکر است که دادگاه عالی انگلیس به‌رغم رأی دیوان بین‌المللی، با صدور حکمی به نفع یک شرکت تسلیحاتی انگلیسی، اعلام کرد که این شرکت نباید همه سود ناشی از مبلغی را که بابت فروش تانک به ایران دریافت کرده، به تهران پرداخت کند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها