سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: افزایش قیمت بلیط هواپیما باعث بلاتکلیفی مسافر و گردشگر در سفر و حتی کاهش تقاضای سفر می شود،از این رو سازمان های نظارتی باید به این موضوع و رعایت حقوق مسافران توجه جدی داشته باشد.

افزایش قیمت بلیط هواپیما باعث بلاتکلیفی مسافران می شود/ باهرگونه افزایش قیمت مخالف هستیم

یوسف بیدخوری در گفتگو با قدس آنلاین اظهار داشت:افزایش قیمت بلیط هواپیما و نرخ گذاری آن  ارتباطی به سازمان گردشگری ندارد و متولی تعیین قیمت در این زمینه سازمان هواپیمای کشوری است اما نسبت به این افزایش قیمت ها گلایه و اعتراض داریم.

وی تصریح کرد: سازمان هواپیمایی طبق مجوز بند الف که به آژانس ها ارائه می کند حداقل و حداکثر قیمت را مشخص کرده و  به آنها این اجازه را می دهد که بر اساس عرضه و تقاضا قیمت را تعیین کنند.

سرپرست معاونت گردشگری استان خراسان رضوی افزود: با هرگونه افزایش قیمت که باعث گران شدن سفر به استان شود مخالف هستیم زیرا این موضوع در ورود مسافر وگردشگر به استان تاثیر منفی دارد.

بیدخوری با بیان اینکه تقاضا برای سفر زائران و گردشگران عراقی به استان خراسان رضوی در حال حاضر افزایش پیدا کرده است اما این موضوع نباید مورد سوء استفاده برخی مجموعه قراربگیرد، بیان  داشت: طبق آنچه در خبر ها اعلام شده بود حتی  بلیط هواپیما از اهواز به تهران به یک میلیون و سیصد هزار تومان و تهران به مشهد نیز به هفتصد هزار تومان افزایش یافته است که این گونه اعداد و ارقام مورد پذیرش ما نیست وبه انها اعتراض و گلایه داریم زیرا هرگونه افزایش قیمت در هر زمینه ای چه بلیط هواپیما و سایر وسایل حمل و نقل و چه در مورد تورهای گردشگری باعث کاهش تقاضای سفر می شود، از این رو لازم است این گونه موارد مدیریت شوند.

وی افزود: وقتی سه سازمان هواپیمایی ، گردشگری و حج زیارت در مورد موضوع سفر  اعلام نظرو سیاست گذاری جداگانه  کرده و مجوزهای موردی ارائه می کنند نتیجه آن اقدامات متداخل است.    

بیدخوری تصریح کرد: افزایش قیمت بلیط هواپیما باعث بلاتکلیفی مسافر و گردشگر در سفر می شود از این رو سازمان های نظارتی باید به این موضوع و رعایت حقوق مسافران توجه جدی داشته باشد.

برچسب‌ها