خراسان شمالی-مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: تکریم هنرمندان به جریان بزرگ فرهنگی در این استان تبدیل شده است.

 تکریم هنرمندان به جریان فرهنگی در استان تبدیل شده است

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی، حسین فرخنده، در آیین اختتامیه چلگی کارتون و کاریکاتور ایران در تماشاخانه شمس بجنورد ضمن ابراز خرسندی از این که موضوع تکریم هنرمندان در قالب برنامه‌های مختلف به یک جریان خوب فرهنگی تبدیل شده است، افزود: این برنامه‌ها یک آغاز است و تداوم و پی‌گیری برنامه هایی از این دست موجب می شود تا این سنت نیکو هر سال باشکوه تر از سال‌های گذشته برگزار شود.

وی، مفاخر و پیشکسوتان را ریشه‌های فرهنگ و هنر دانست و تقدیر و تکریم آن‌ها را، تکریم جایگاه  فرهنگ و هنر بیان کرد.

دبیرچلگی کارتون و کاریکاتور ایران ضمن تبیین جایگاه هنر گفت: هنر زمانی شکل می‌گیرد که بتوانیم برای معرفی فرهنگ و هنر گام برداری و فراگیرتر کنیم.

عباس ناصری با بیان این که احترام گذاشتن به پیشکسوتان وظیفه ماست، از هنرمندان استان که اجازه دادند تا با چهره آن‌ها شوخی کنیم، تقدیر کرد و این حرکت را هنرمندانه خواند.

وی هم چنین به استقبال خوب هنرمندان کشور در هر دوره از چلگی و شرکت بیش از ۲۰ استان اشاره کرد و افزود: در این آیین  ۲۱ اثر از هنرمندان برای تماشای علاقه مندان به نمایش درآمده است.

گفتنی است؛ در حاشیه برگزاری آیین اختتامیه چلگی کارتون و کاریکاتور نمایشگاه آثار هنرمندان در نگارخانه گلشن بجنورد برپا شد و با حضور اهالی هنر و مسئولان از پیشکسوتان هنر بجنورد، «محمد حسن یادگار»، «بهمن توکل»، «غلامرضا داورپناه» » و «محمود اکرامی فر» تجلیل به عمل آمد.

برچسب‌ها