کتاب داستان «مهاجر کوچک» نوشته محمدرضا سرشار به همت معاونت پژوهش و آموزش حوزه هنری نقد و بررسی می‌شود.

کتاب محمدرضا سرشار  نقد و بررسی می‌شود

قدس آنلاین: به گزارش پایگاه خبری حوزه هنری، نشست نقد و بررسی کتاب داستان «مهاجر کوچک» نوشته محمدرضا سرشار با حضور نویسنده اثر و احمد شاکری نویسنده و منتقد ادبی روز سه‌شنبه 15 مرداد ساعت 14:30 در ساختمان «الف» معاونت پژوهش و آموزش حوزه هنری برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان برای شرکت در این نشست می‌توانند در تاریخ و ساعت ذکر شده به حوزه هنری به نشانی خیابان سمیه نرسیده به پل حافظ مراجعه کنند.

«مهاجر کوچک» داستانی درباره جنگ تحمیلی برای نوجوانان است که چاپ اول آن در سال 1360 صورت گرفت و طی سالیانی که از انتشارش می‌گذرد، با انتشار چاپ یازدهم آن مجموع شمارگان قبلی‌اش به 177200 نسخه می‌رسد.

این کتاب موفق به دریافت شش جایزه در سطح کشور شده است که می‌توان به برنده لوح زرین و دیپلم افتخار از نخستین جشنواره کتاب کودک و نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان بهترین کتاب داستان منتشره در باره دفاع مقدس برای نوجوانان در دهه اول انقلاب اشاره کرد. مهاجر کوچک یکی از ده کتاب برگزیده دهه نخست پس از پیروزی انقلاب، به انتخاب مشترک مجله‌های کیهان بچه‌ها و سروش نوجوان است.

سرشار در این کتاب تلاش نوجوانی را نشان می‌دهد که در جنگ پدر و مادرش را از دست داده است. این داستان به نوجوانان یاد می‌دهد که چگونه تنها و بی پشتیبان در برابر مشکلات بایستند و با تلاش و صبر و بردباری نتیجه کارهایشان را ببینند.

کتاب داستان «مهاجر کوچک» برگزیده دومین جشنواره ادبی بنیاد حفظ آثار برنده جایزه نخست اولین سمینار رمان جنگ در ایران است. همچنین این اثر برنده لوح زرین دستخط حضرت امام خمینی(ره) کتاب برگزیده بیستمین سالگرد دفاع مقدس شده است.

گفتنی است، نشست نقد و بررسی کتاب داستان «مهاجر کوچک» نوشته محمدرضا سرشار با حضور نویسنده اثر و احمد شاکری نویسنده و منتقد ادبی روز سه‌شنبه 15 مرداد ساعت 14:30 در ساختمان «الف» معاونت پژوهش و آموزش حوزه هنری برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها