مازندران- شهردار قائم شهر از راه اندازی کارخانه کمپوست نیمه کاره قائم شهر طی یکسال آینده خبر داد.

کارخانه کمپوست قائم شهر تا یکسال آینده به بهره برداری می رسد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، عباس صالح زاده صبح سه شنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی در پاسخ به سوال قدس آنلاین در رابطه با بلاتکلیفی ۷ ساله کارخانه کمپوست اظهار کرد: این کارخانه با ظرفیت ۴۰۰ تن تا یکسال آینده به بهر برداری خواهد رسید که علاوه بر قائم شهر، مناطق همجوار را تحت پوشش قرار می دهد.

وی با اشاره به اینکه پسماند جزو اولویت های شهرداری است و روزانه چند ساعت برای این مهم وقت صرف می شود، افزود: فرآیند زباله را یک مرحله ای نمی بینیم و در راستای احداث کارحانه کمپوست، تفکیک زباله در مبدا و مقصد را نیز دنبال می کنیم.

شهردار قائم شهر با اعلام اینکه در تمام ۳ هزارمترمربع سوله احداثی کارخانه کمپوست، کانال کشی شیرابه صورت گرفته است، گفت: تا اوایل شهریور تکلیف فرآیند تصفیه شیرابه مرکز دفن زباله مشخص خواهد شد.

صالح زاده از احداث ۵ زیرگذر در مناطق مسجدالرسول، شانزده متری اول به دوم، دخانیات، قائم محله و خیابان جویبار خبر داد و اضافه کرد: طی نشستی که با وزیر راه و شهرسازی صورت گرفت مقرر شد زیرگذر خیابان جویبار با مشارکت اداره کل راه و شهرسازی احداث شود.

وی با اشاره به اینکه طرح جامع ترافیک در دستور کار قرار گرفته است، یادآور شد: احداث کمربندی های مغفول مانده در برنامه شهرداری بوده که مهمترین آن احداث کمربندی جنوب غربی است.

شهردار قائم شهر با اعلام اینکه با اجرای این کمربندی، ۵۰ درصد ترافیک هسته مرکزی شهر مرتفع خواهد شد، از معطل ماندن چند ساله این پروژه ابراز تاسف کرد.

صالح زاده از احداث پارکینگ ۵۵۰ واحدی با مالکیت شهرداری در خیابان کارگر خبر داد و افزود: اصلاح ساختار پارکینگ خیابان تهران در دستور کار قرار دارد.

وی به ساماندهی رودخانه های تالار و سیاهرود اشاره و تاکید کرد: از امور آب استان می خواهیم شرایط واگذاری حاشیه رودخانه های مذکور به طرح های گردشگری را تسریع کند.

شهردار قائم شهر اولویت دیگر شهرداری را اتمام پروژه های نیمه کاره دانست و توضیح داد: پروژه نگین قائم شهر از مهمترین پروژه های نیمه کاره است که مذاکرات اولیه با سرمایه گذاران صورت گرفته و توافقاتی نیز انجام شد.

صالح زاده اصلاح ساختار سازمانی شهرداری را از اولویت های دیگر دانست و بر سلامت اداری در بخش های مالی و کاری و تکریم ارباب رجوع تاکید کرد و گفت: از نیروهای خلاق و ایده محور حمایت و استفاده می کنیم.

در پایان این جلسه به مناسب روز خبرنگار از رسانه های گروهی تجلیل و قدردانی شد.

برچسب‌ها