فیلیپ تیه‌بو سفیر فرانسه برای تقویت مناسبات و گسترش زمینه های همکاری میان ایران و کشورش با محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دیدار و رایزنی کرد.

 به هیچ وجه دنباله رو سیاست ها و تصمیمات آمریکا نیستیم/ برای تبادل هیاتهای کارشناسی در زمینه های همکاری جدید بین تهران و پاریس آماده‌ایم

قدس آنلاین: تقویت مناسبات و گسترش زمینه های همکاری میان ایران و فرانسه در دیدار سفیر فرانسه در تهران با وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی مورد بحث و بررسی قرار گرفت .

فیلیپ تیه‌بود در این دیدار با بیان اینکه دولت فرانسه یقینا با تصمیم آمریکا همراهی نمی‌کند و ما فشار حداکثری آمریکا را به هیچ عنوان دنبال نکرده و موافق آن نیست، اظهار داشت: پاریس موافق حفظ گفت و گو و همکاری از جمله با ایران است . ما بدون تردید دنباله روی از سیاست ایالات متحده آمریکا را درست نمی‌دانیم .

وی افزود : در خصوص اینستکس نیز با توجه به اینکه پروژه ای طولانی و پیچیده است ولی ما مصمم به راه اندازی آن هستیم . راه اندازی همین مکانیزم نیز از سوی آمریکا دچار انتقاداتی شده است .  در همین خصوص برای اعطای برخی از اعتبارات و نیز اجرایی شدن اینستکس با مقامات ایرانی در حال مذاکره هستیم . روسیه و چین هم که عضو برجام هستند و به همان اندازه که کشورهای اروپایی مسئول هستند هم در این رابطه فعال اند .

وی تاکید کرد: ما به هیچ وجه دنباله رو سیاست ها و تصمیمات آمریکا نیستیم . از اول هم گفتیم که سیاست آمریکا ، سیاستهای اشتباه و بدی هستند و سیاستهای ترامپ اثرات بسیار مضری دارد. در همین راستا سعی می کنیم یک سری مکانیزم ها و پروسه های گفت و گو را بین ایران و کشورهای اروپایی ادامه دهیم .

وی افزود : همچنین واقفیم که یک سری نا امیدی از کندی به اجرا در آمدن مکانیزم ها وجود دارد که سعی می کنیم این مورد را اصلاح کنیم تا اینکه در چارچوب روابط دو جانبه اجرایی شود .

وی همچنین گفت : در ملاقاتی که با وزیر علوم جمهوری اسلامی ایران انجام شد در خصوص تقویت زمینه های همکاری بحث و تبادل نظر داشتیم و خوشحالیم اعلام کنیم که اراده بسیار قوی برای توسعه و تقویت این دست از همکاریها وجود د ارد.

سفیر فرانسه نیز گفت : قطعا" زمینه های همکاری گسترده ای وجود دارد . همچنین مطلعیم که شرکت های دارویی فرانسوی در ایران فعال هستند و با شرکت های دارویی ایرانی همکاری مشترک دارند.

وی ادامه داد: علاوه بر اینها علاقه مند به گفت و گوهای عمیق و همکاری مشترک در زمینه حفاظت اجتماعی و مسایل اجتماعی بویژه در زمینه بازنشستگی هستیم . همچنین در زمینه آموزشهای مهارتی و نیز تربیت نیروی کار علاقه مندیم که با ایران همکاری داشته باشیم  و این امر می تواند در چارچوب توسعه همکاریهای دانشگاهی هم قرار گیرد.

وی تصریح کرد: موضوعات مختلفی که امروز به بحث گذاشته شد را به وزیر کار فرانسه منتقل خواهم کرد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری برنا

برچسب‌ها