فرماندار شهرستان طرقبه شاندیز گفت: دهیاری ها با توجه به هزینه هایی که از گردشگران و توریست ها دریافت می کنند، باید خدمات متناسب با این حوزه را ارتقاء دهند.

اقدام روستاها برای دریافت هزینه ورودی قانونی است/دهیاران در برابر دریافت هزینه از گردشگران خدمات را نیز ارتقاء دهند

سید حسن حسینی در گفتگو با قدس آنلاین اظهار داشت: در روستاهای هدف گردشگری شهرستان طرقبه شاندیز، برخی از شورای های اسلامی و دهیاران آنها تصمیم گرفته اند برخی از هزینه های پسماندی را که گردشگران و توریستان تولید می کنند را از طریق هزینه های ورودی از هر خودرو به مبلغ ۵ هزار تومان تامین کنند.

وی تصریح کرد: برابر ماده ۸ قانون پسماند ، اقدام  انها قانونی است و می توانند این کار را  انجام دهند و ممانعت قانونی در این زمینه برای آنها وجود ندارد، از طرفی گردشگران و توریست هایی که به روستاهای هدف گردشگری طرقبه و شاندیز سفر می کنند نیاز به مواردی نظیر پارکینگ و  سرویس بهداشتی دارند که در این زمینه دهیاری ها منابعی برای صرف این هزینه ها ندارند.   

حسینی با بیان اینکه همچنین دهیاری ها کارگرانی را برای نظافت کوچه ها و معابر و همچنین فضاهای گردشگری به خدمت گرفته اند، بیان داشت: از طرفی سازمان هایی که در این زمینه نارضایتی هایی را مطرح کرده اند اگر در زمینه جبران و مساعدت  این هزینه ها ، روستاها را کمک کنند ما قول مساعد می دهیم که به نسبت کمک آنها ، دریافت هزینه  ورودی را کاهش دهیم.

فرماندار طرقبه شاندیز افزود: اما انتظار ازدهیاری ها نیز این است که با توجه به هزینه هایی که از گردشگران و توریست ها دریافت می کنند، باید خدمات متناسب با این حوزه را ارتقاء دهند، زیرا گردشگران نیز گلایه هایی در ارتباط با برخی از خدمات بویژه کمبود سرویس بهداشتی و کم بودن سطل های زباله  را مطرح کرده اند که نیاز است توجه جدی به این موارد نیز صورت بگیرد.

برچسب‌ها