حزام الاسد گفت: درگیری های عدن جزئی از تلاش های متجاوزان برای تجزیه و اشغال یمن به دست وابستگان داخلی سعودی و اماراتی است.

درگیری‌های عدن جزئی از پروژه اشغالگری و نتیجه تقابل منافع سعودی-اماراتی است

دکتر «حزام الاسد» عضو شورای سیاسی انصارالله یمن در گفت و گو با خبرنگار گروه بین‌الملل قدس آنلاین در ارتباط با تحولات اخیر یمن و درگیری نیروهای مورد حمایت عربستان و امارات با یکدیگر در عدن گفت: این جزئی از تلاش های متجاوزان برای تجزیه و اشغال یمن به دست وابستگان داخلی سعودی و اماراتی است.

حزام الاسد افزود: به طور قطع ملت، ارتش و کمیته های مردمی یمن اجازه نخواهند داد تا اشغالگران شرایط مورد پسند خود را بر یمن تحمیل کنند. ملت یمن همگی در مقابله با این تجاوز متحد هستند و آنچه امروز در مناطق جنوبی یمن و عدن جریان دارد بخشی از پیامدهای تجاوز و اشغالگری سعودی امارتی است.

عضو جنبش انصارالله در ارتباط با موضع این جنبش در قبال درگیری ها در عدن تصریح کرد: درگیری‌های عدن در چارچوب و راستای اشغالگری و توسط مزدوران صورت گرفته و این مناطق همچنان تحت اشغال بیگانگان است چه این بیگانه سعودی باشد چه اماراتی که اراده مردم یمن بر آزادی آن چه پیش از این درگیری ها و چه پس از آن بوده است.

وی با اشاره به دلیل این درگیری ها و بروز اختلاف میان عربستان و امارات گفت: اختلاف بوجود آمده میان دو متحد سعودی و اماراتی نتیجه تقابل منافع و اراده دو طرف برای بردن سهم بیشتر از یمن است. علاوه براین استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا و اسرائیل به دنبال اجرای طرح تجزیه خود در خاورمیانه است که یمن جزئی از این طرح است.

حزام الاسد در ادامه به ادعای ائتلاف سعودی برای آغاز جنگ یمن تحت عنوان بازگشت دولت قانونی به این کشور پرداخت و گفت: سقوط عدن و درگیری های جاری در آن اثبات می کند که هیچ روزی این دولت قانونی واقعیت خارجی نداشته است و عربستان و امارات از جنگ یمن اهداف خود را داشته اند که آن اشغالگری و استثمار منابع طبیعی و زیرزمینی یمن برای خود بوده است.

عضور شورای سیاسی انصارالله درخواست عربستان از طرف های درگیر در عدن برای آتش بس را نمایشی طنز آمیز توصیف و تاکید کرد: عربستان سعودی این درگیری ها را تامین مالی می کند و با جنگنده های خود از آن پشتیبانی هوایی به عمل می آورد. امارات نیز در طرف مقابل قرار دارد و این نقش را ایفا می کند. این برای ملت یمن اهمیتی ندارد، بلکه با تمام قدرت و امکانات خود سرزمین های اشغالی را از سیطره متجاوزان آزاد خواهد کرد.

وی در پایان در ارتباط با موضوع عقب نشینی امارات از جنگ یمن در سایه تحولات جدید توضیح داد: عقب نشینی امارات از جنگ یمن دروغی بیش نیست. نیروهای اماراتی و مزدوران آن همچنان در مناطق مختلف یمن حضور دارند. امارات هیچ روزی به صورت رودر رو با نیروهای یمنی نجنگیده بلکه مزدوران خود را به جنگ فرستاده و کنترل مناطق اشغال شده را مدیریت می کند. آنها با اعلام عقب نشینی از یمن به دنبال فرار از مسئولیت خود در قبال جنایاتی که طی سال های گذشته مرتکب شده اند بودند، اما مردم یمن به خوبی متجاوزان را می شناسد و این ادعاها برای آن اهمیت ندارد بلکه مهم آزادی کلی سرزمین‌های یمنی است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها