معاون صنایع کوچک شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی گفت: یکی از دستاوردهای ما در دوران تحریم‌های ظالمانه این بوده که امروز صادرکننده کفش به کشورهایی همچون چین هستیم و صادرات صنایع کوچک استان نیز به لحاظ وزنی رشدی ۴۰ درصدی داشته است.

کفش خراسان رضوی به چین صادر می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، مجید علی‌خواه ظهر امروز در نشستی خبری اظهار داشت: ویژه برنامه‌های هفته حمایت از صنایع کوچک از ۲۱ تا ۲۸ مردادماه در سطح استان برگزار می‌شود و برای این روز اطلاع‌رسانی‌هایی‌های کافی از طریق نصب بیلبورد در سطح شهر و شهرک‌های صنعتی انجام شده است، همچنین در این هفته تمامی دستاوردهایی که پس از ایجاد تحریم‌ها کسب شده در قالب برپایی یک نمایشگاه عرضه می‌شود.

وی افزود: از جمله برنامه‌های برنامه‌های هفته حمایت از صنایع کوچک در خراسان رضوی می‌توان به حضور در نماز جمعه به عنوان سخنران پیش از خطبه‌ها، همایش تجلیل از فعالان برتر صنایع کوچک در روز ۲۴ مرداد ماه با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در حوزه نیازمندی‌های ساخت داخل، کتابخوانی الکترونیک و بازیابی و تجارت الکترونیک بین‌الملل اشاره کرد.

علی‌خواه بیان کرد: همچنین در این هفته کلینیک صنعت هم در تمامی شهرستان‌های استان به ارائه خدمات کلینیکی می‌پردازد و دو دفتر جدید نیز در حوزه تکیه بر توان داخلی در خراسان رضوی با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در روز ۲۴ مرداد ماه افتتاح می‌شود.

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی با بیان اینکه در گذشته تمامی نمایشگاه‌ها بر پایه نمایش توانمندی‌ها بود، خاطرنشان کرد: در رویکرد جدید و در راستای تاکید ویژه وزیر صنعت، معدن و تجارت مبنی بر تکیه بر توان داخلی، نمایشگاه عرضه‌محوری بر مبنای اعلام نیازمندی‌های صنایع برگزار می‌شود تا مراکز علمی، دانشگاه‌ها و تولیدکنندگان بتوانند نیازهای آنان را مرتفع کنند و وظیفه ما نیز در این راستا پیوند میان این دو بخش است.

علی‌خواه تصریح کرد: یکی از دستاوردهای ما در دوران تحریم‌های ظالمانه این بوده که امروز صادرکننده کفش به کشورهایی همچون چین هستیم و صادرات صنایع کوچک استان نیز به لحاظ وزنی رشدی ۴۰ درصدی داشته است.

وی با اشاره به ایجاد واحدهای جدید تولید قطعات خودرو و لوازم خانگی در شهرک‌های صنعتی، تاکید کرد: تعداد واحدهای فعال در زمینه تولید قطعه و مجموعه‌سازی در شهرک‌های صنعتی استان در ماه‌های گذشته افزایش یافته که دلیل اصلی آن تاکید بر تقویت داخلی‌سازی و همچنین روش‌های حمایتی وزارت صنعت، معدن و تجارت در مورد ممنوعیت واردات برخی کالاها و توجه شرکت‌های تولیدکننده به کاهش قیمت تمام شده تولیدشان از محل داخلی‌سازی قطعات بوده است.

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی گفت: خوشبختانه با اقدامات موثر صورت‌گرفته انگیزه بیشتری در جهت واحدهای قطعه‌سازی در کشور و استان ایجاد شده و بسیاری از واحدهای تولیدی سعی دارند که ضمن ایجاد زنجیره تامین قطعات، این زنجیره را تقویت کنند.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها