البرز- دیگرعادت کرده ایم که هر بار با حضور مسئولان ملی ودر بازدید آنها از پروژه های مختلف تاریخی جدید برای افتتاح وبهره برداری آنها بشنویم.

سمفونی وعده‌ها

به گزارش قدس آنلاین، پروژه های ملی البرز که به لطف تلاش ها و پیگیری های مسئولان استانی و مدیران کل به تعداد انگشتان یک دست هم نمی رسد با روندی کم شتاب در حال اجرا است و نکته جالب تر آنکه هر بار در بازدید اعضای هیئت دولت  تاریخی جدید برای بهره برداری آنها اعلام می شود.

در آخرین نمونه از این رویه، معاون اول رییس جمهور و وزیرراه وشهرسازی ودر ادامه وزیر ورزش از چند پروژه ملی البرز بازدید کردند و در جریان روند احداث و پیشرفت فیزیکی آنها قرار گرفتند.

قطار شهری گلشهر به هشتگرد وادامه اتوبان همت از جمله پروژه هایی بود که در سفر یک روزه جهانگیری در روز سه شنبه دو هفته گذشته به البرز مورد بازدید قرار گرفت و درنهایت بار دیگر تاریخ های جدید برای بهره برداری آنها اعلام شد و وزیر ورزش نیز در خلال افتتاح چند طرح ورزشی که البته بیشترشان به همت بخش خصوصی احداث شدنداز سالن ۶ هزار نفری کرج بازدید کرد و در جریان عقب ماندن این طرح از زمان بندی قرار گرفت.

وزیر راه وشهرسازی هم در سفر خود به البرز از افتتاح آزادراه شهید همت-کرج تا پایان تابستان و قطعه یک آزادراه تهران- شمال در پایان اسفند امسال خبر داد واز بهره برداری قطار هشتگرد در تابستان سال جاری سخن به میان آورد.

اینکه پروژه ای بنابر پارامترهای مختلف دچار وقفه شده وتاریخ بهره برداری آن دستخوش تغییر می شود امری طبیعی(در کشور ما) محسوب می شود اما بهتر است درچنین بازدیدهایی حرفی از تاریخ قطعی افتتاح زده نشود و وعده ای برای بهره برداری فلان پروژه در فلان تاریخ وروز داده نشود.

در خصوص پروژه همت، قطعه نخست اتوبان شمال، قطار شهری هشتگرد وسالن ۶ هزار نفری کرج که پروژه های شاخص البرز در سطح ملی است در ماه های اخیر بازدیدهای مختلفی از سوی مسئولان کشوری صورت گرفته اما در نهایت اعلام یک تاریخ جدید برای بهره برداری از پروژه ماحصل حضور وزرا و معاون رییس جمهور در استان همسایه پایتخت بوده است.

در خصوص برخی از پروژه ها چون مترو و بزرگراه شمالی این رویکرد شکل دیگری پیدا کرد و آنقدر وعده دولتمردان برای تزریق اعتبار بر زمین ماند که در نهایت مدیریت شهری کرج را بر آن داشت به سراغ راه حلی دیگر برای از بن بست خارج کردن پروژه ها و به سرانجام رساندن آن ها برود.

قطعا شرایط اقتصادی ودرآمدی کشور دولت را دچار چالش هایی در تامین اعتبار پروژه های ملی در نقاط مختلف کشور کرده که همگان بر آن باور داریم ومی پذیریم که این شرایط بر تامین اعتبار پروژه ها و روند اجرایی آنها تاثیر گذار باشد.

 اما در سوی مقابل این انتظار هم می رود که دولتمردان و مسئولان اجرایی کشور در هنگام بازدید از طرح های ملی کمتر به سمت اعلام تاریخ افتتاح بروند و اجازه بدهند یک پروژه با طی مسیر اجرایی و واقعی خود و پس از گذر از همه موانع به بهره برداری برسد.

قطعا همه مردم به خوبی شرایط خاص کشور را درک می کنند واین باور را دارند که در شرایط فعلی، روند اجرایی و میزان اعتبارات پروژه های مختلف با نارسایی و مشکلاتی همراه شود اما درست وسنجیده آن است که ذهن مردم را با اعلام تاریخ های متعدد افتتاح و درنهایت عمل نشدن به آن درگیر نکنیم تا خدای ناکرده اعتماد عمومی خدشه دار نشود.

برچسب‌ها