رئیس کمیته اسکان و تغذیه ستاد مرکزی اربعین از تمهید بیش از ۲۰۰۰ موکب برای خدمت رسانی به زائران اربعین خبر داد.

بیش از ۲۰۰۰ موکب برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین تمهید شده است

به گزارش  قدس آنلاین، حسن پلارک ظهر امروز در همایش فعالان اربعین حسینی در حرم منور رضوی اظهار داشت: برای جلوگیری از اسراف برنامه‌ریزی کردیم و تا حدودی توانستیم این برنامه را به تحقق برسانیم، اهداف مختلفی در بخش ساماندهی تعیین شده و در حال اجرا است، ما امسال دو اتفاق بسیار مهمی را در پیش رو داریم که از آنها می‌توان به گرمای شدید امسال اشاره کرد.
وی تصریح کرد: باید ظرفیت مضاعفی در بخش تأمین آب آشامیدنی ایجاد کنیم، همچنین جمعیت به تازگی افزایش چشمگیری داشته است، حذف ویزا تا پایان ماه محرم محقق شده و پس از آن نیازی به ویزا نداریم، بالغ بر ۳ میلیون نفر جمعیت بیشتر از سال گذشته در اربعین حسینی پیش‌بینی شده و باید سطح خدمات رسانی افزایش یابد.
پلارک ادامه داد: خدمات دهی برای زائران مسئله حائز اهمیتی است که باید در اولویت قرار گیرد، در کشور بالغ بر ۲ هزار و ۵۰۰ موکب اربعین پیش‌بینی شده که باید برای آن‌ها شرایط خوبی فراهم شود، جمعیت بالغ بر ۶۰۰ هزار نفر از مسلمانان ایرانی در شهرهای مختلف عربستان حضور دارند.
رئیس کمیته اسکان و تغذیه ستاد مرکزی اربعین بیان کرد: سامانه‌ای برای استفاده زائران از خدمات این محل راه‌اندازی شده است، همچنین فضاهای ثابت خدمات‌دهی افزایش یافته است، در واقع این امر در دستور کار مسئولان قرار گرفته و تاکنون تا حدودی محقق شده است، گام بعدی در ارتباط با خدمات دهی، تبدیل محل موکب‌ها به فضای ثابت است.
پلارک عنوان کرد: این اقدام مورد استقبال زائران قرار می‌گیرد، برخی از ارگان‌ها به صورت داوطلبانه در این امور به مسئولان کمک می‌کنند و خدمات مختلفی از سوی آنها به زائران ارائه می‌شود، وزارت‌خانه‌ها مانند وزارت نیرو به صورت جدی پیگیر امور زائران بوده و ستادهای متعددی پای کار هستند

برچسب‌ها