با دستور مقام قضایی در دادسرای ناحیه ۷ مشهد یک مجموعه ورزشی که در پوشش ورزش پینت بال محل را در اختیار افراد معلوم‌الحال قرار داده و با انجام تبلیغات غیرشرعی، مروج بی‌حجابی شده بود، پلمب شد.

پلمب پینت‌بال مروج بی‌حجابی

دادیار شعبه ۷۷۲ دادسرای ویژه فضای مجازی استان در تشریح برخورد قاطع دستگاه قضایی با این مرکز اشاعه منکر در شهر مشهد به خبرنگار قدس گفت: چند روز پیش مستنداتی از سوی احدی از شهروندان به دادسرای ناحیه ۷ مشهد ارسال شد و پس از آن قاضی حقدادی، سرپرست دادسرا ماجرا را بررسی و با دستور ایشان پرونده برای رسیدگی تکمیلی به شعبه ۷۷۲ ارجاع شد.

قاضی غلامی تصریح کرد: وقتی مستندات ارائه شده که چندین تصویر تبلیغ در فضای مجازی و... بود مورد بازبینی قرار گرفت مشخص شد، یک مرکز تفریحی شناخته شده در شهرمشهد که در حوزه پینت بال فعالیت دارد، در تبلیغات فضای مجازی‌اش چندین نمونه کار از حضور افراد معلوم‌الحال را به صورت کشف حجاب شده منتشر کرده است.

 رفتار هنجارشکنانه در مجموعه ورزشی شناخته شده

این مقام قضایی بیان داشت: با توجه به حساسیت ماجرا فوراً اینستاگرام متعلق به مجموعه ورزشی مذکور شخصاً مورد رصد قرار گرفت و معلوم شد که آن‌ها در فضای جنگلی که دور تا دور آن با فنس محصور شده و در مجاورت یک محور پرتردد قرار دارد، دست به این اقدام خلاف شرع و قانون زده‌اند.

از همین رو بود که پرونده دراختیار پلیس امنیت اخلاقی فرماندهی انتظامی خراسان رضوی قرار گرفت و از آن‌ها خواسته شد تا چندین روز ترددها، اقدامات و... این مجموعه ورزشی پینت‌بال به صورت نامحسوس رصد و نتیجه آن را به دادسرا منعکس کنند.

قاضی شعبه ۷۷۲ دادسرای ویژه فضای مجازی تصریح کرد: مأموران پلیس امنیت اخلاقی فرماندهی انتظامی استان پس از آنکه چند روز به صورت مداوم محل را تحت نظر قرار دادند، نتیجه اقدامات خود را به دستگاه قضایی منعکس و در پی آن اعلام کردند، تمامی مستندات ارائه شده و حتی تبلیغات مشاهده شده توسط مقام قضایی در فضای مجازی، واقعیت دارد؛ چرا که مدیران آن مجموعه به برگزاری بازی پینت بال به صورت مختلط و بدون حجاب اقدام کرده و در یکی از موارد افراد معلوم‌الحال پس از اتمام بازی، رفتار خلاف شئونات اسلامی از خود بروز داده‌اند.

 پلمب محل و اعلام جرم برای عاملان ماجرا

قاضی غلامی در حالی که عنوان کرد به هیچ عنوان اجازه انجام این گونه اقدامات هنجارشکنانه در شهر مشهد و مجاورت حرم مطهر رضوی را به هیچ کس نمی‌دهیم، ادامه داد: با روشن شدن ماجرا به سرعت دستور پلمب محل داده شد. از سوی دیگر دونفر در این زمینه شناسایی و به دستگاه قضایی هدایت و رسیدگی به جرم واقع شده از طرف آن‌ها در دستور کار قرار گرفت.

در حین رسیدگی به پرونده حتی مشخص شد که برخی از افراد معلوم‌الحال به برخی دیگر گفته‌اند که اگر به دنبال مکانی آزاد هستید به این پینت‌بال بروید!

 دستور بررسی موارد دیگر داده شد

قاضی شعبه ۷۷۲ دادسرای مشهد عنوان کرد: متهم وقتی بازجویی شد و مستندات و ادله جمع‌آوری شده مقابلش قرار گرفت، ضمن ابراز پشیمانی از کرده خود، مشخصات چندین مرکز ارائه ورزش پینت بال دیگر را هم لو داد و مدعی شد در آن مکان‌ها هم به واسطه عدم نظارت‌ها، اقدامات مشابهی صورت می‌پذیرد.

وی ضمن اعلام صدور دستور بررسی موضوع مطرح شده از سوی متهم، در ادامه عنوان کرد: دادستانی اعلام می‌کند اگر این ماجرا صحت داشته باشد و در تحقیقات با نمونه‌هایی از رفتارهای هنجارشکنانه مواجه شویم، تمامی مراکز را پلمب خواهیم کرد و با عاملان آن هم برخورد قاطع قضایی خواهد شد.

این گونه نخواهد شد که هر فرد با هر دیدگاهی که دوست داشته باشد از طریق نامشروع در شهر امام رضا(ع) کسب درآمد کند.

وی گفت: در بررسی‌های تکمیلی معلوم شد که محل متعلق به نهادی بوده و به صورت اجاره‌ای در اختیار فرد متخلف قرار گرفته است. از همین رو مالکان مجموعه به دادسرا احضار و به آن‌ها تذکرات قاطعی داده شد.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

برچسب‌ها