مدیرکل کمیته امداد استان خراسان رضوی گفت: ۲۰۰ مرکز نیکو کاری با محوریت مساجد در خراسان رضوی فعالیت می کنند و تلاش می کنیم اغنیا و فقرای یک محله را به هم وصل کنیم تا بتوانیم از ظرفیت های خود محله ها برای محرومیت زدایی استفاده کنیم.

۲۰۰ مرکز نیکوکاری با محوریت مساجد در خراسان رضوی فعالیت می کنند

به گزارش قدس آنلاین، حبیب الله آسوده در همایشی که به مناسبت روز جهانی مساجد با عنوان "مسجد، محور جهاد و مقاومت " در مجمتع فرهنگی آیه های مشهد برگزار شد افزود : ۲۰۰ هزار خانواده با ۵۰۰ هزار نفر جمعیت تحت پوشش خدمات کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان رضوی هستند.

وی ادامه داد: سال گذشته مجموع صدقات از ۵۴ هزار صندوق خانگی و ۱۶ هزار صندوق معابر خراسان رضوی  ۲۶۰ میلیارد ریال بوده است در حالی که در همین مدت فقط برای هزینه درمان مددجویان ۶۰۰ میلیارد ریال، هزینه مسکن ۸۵۰ میلیارد ریال و هزینه کمک معیشتی ۳۵۰ تا ۴۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

مدیر کل کمیته امداد استان خراسان رضوی گفت: این نهاد از سال گذشته شعار مسجد محوری را سر لوحه خدمات محرومیت زدایی خود قرار داده و در تازه ترین مورد به مناسبت عید غدیر خم در ۱۱۰ مسجد مناطق محروم شهر مشهد مراسم اطعام برگزار کرد  و همکاری با  ۲۲۰ کانون فرهنگی مساجد استان هم شروع شده است تا بتوان خانواده های ساکن یک محله از طبقات مختلف را با هم مرتبط کرد و همه کارهای محرومیت زدایی کمیته امداد از جمله پرداخت وام ازدواج و جهیزیه از طریق هیات امنای مساجد پرداخت شود.

آسوده خطاب به امامان  جمعه شرکت کننده در این همایش گفت: بحث پرداخت زکات در جامعه ما مغفول مانده است در حالی که ما در مساجد به امام زکات نیز نیاز داریم و در این زمینه لازم است تبلیغ بیشتری انجام شود و با توجه به اینکه در جامعه اسلامی پرداخت زکات متعادل کننده اقتصاد است می تواند به عنوان یکی از پایه های تحکیم کننده اقتصاد مقاومتی ایفای نقش کند.

در این نشست تفاهمنامه همکاری بین کمیته امداد امام خمینی (ره) و مرکز مدیریت امور مساجد خراسان رضوی با هدف ارتقای ارائه خدمات به محرومان، ایجاد اشتغال و توانمندی اقتصادی خانواده های محروم در استان خراسان رضوی به امضاء رسید و سپس مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد استان خراسان رضوی نیز ابراز امیدواری کرد امضای این تفاهمنامه و تلفیق خدمات محرویت زدایی کمیته امداد با توان اجتماعی و معنوی مساجد با محوریت امام جماعت و هیات امنا منجر به ارائه روند مطلوب تری از خدمات شود.

حجت الاسلام محمد وفایی گفت: امید است با امضای این تفاهمنامه ظرفیت های کلان مساجد به عنوان مجموعه ای که افتخار خدمت به مردم در مکان ارتباطی مخلوق با خالق را دارند بیش از پیش شکوفا شود و تاسیس مراکز نیکوکاری باعث اسباب خیر و برکت برای تامین معیشت محرومان گردد.

وی افزود: با توجه به در پیش بودن ماه محرم امامان مساجد تشکیل هیات های عزاداری متشکل از نوجوانان را مد نظر داشته باشند تا بتوانیم به نحوی موثر تر با آسیب های اجتماعی مقابله کنیم.

او ادامه داد: امروز سالگرد به آتش کشیدن مسجد الاقصی به دست صهیونیست ها و روز جهانی مساجد است و امیدواریم همان گونه که مقاومت خواب و  آرام را از اسراییلی ها گرفته است در مساجد نیز حرکات موثرتری در رابطه با مقابله با تهاجم فرهنگی انجام شود و  شرکت فعال در جنگ اقصادی با دشمن، کمک به معیشت و رفع مشکلات محرومان و راه اندازی بنگاه های اقتصادی و ارائه مشاوره های اقتصادی از وظایف امروز هیات امنای مساجد است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها