نصرالله پژمانفر گفت: با سابقه‎ای که فرانسوی‌ها دارند به هیچ وجه به مصلحت کشور نیست که وزارت خارجه وارد بازی جدیدی شود که فرانسه مقدمات آنرا چیده است. ما قطعاً موضع‌گیری وزیر خارجه مبنی بر اینکه مدعی شده بسته پیشنهادی فرانسه در مسیر صحیحی مطرح شده را در قالب سوال از وزیر خارجه پیگیری خواهیم کرد.

وزیر خارجه باید درباره مذاکراتش با مکرون توضیح دهد/ فرانسه هیچگاه زمین بازی خود را از آمریکایی‌ها جدا نخواهد کرد

حجت الاسلام نصرالله پژمانفر نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار «قدس آنلاین»، در واکنش به موضع‌گیری محمد جواد ظریف وزیر خارجه کشورمان درباره اینکه پیشنهادات «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه درباره کاهش تنش‌ها درباره توافق هسته‌ای ایران در مسیر صحیحی به پیش می‌رود، اظهار داشت:  ما اساساً مخالف این بودیم که این اقدام توسط وزارت خارجه صورت بگیرد و دستگاه دیپلماسی کشورمان به جای اینکه موضع قاطع و انقلابی داشته باشد نظری برخلاف مصالح کشور مطرح می‌کند. مطمئناً کوتاه آمدن از مواضع اصولی و منافع ملی همانطور که تا بحال موجب از دست رفتن فرصت‌ها و وارد آمدن آسیب‌های فراوان به کشور بوده از این به بعد هم آسیب های جبران ناپذیری در پی خواهد داشت.

پژمانفر همچنین افزود: فرانسه کشوری غیر قابل اعتماد است و هیچ گاه زمین بازی خود را از زمین آمریکایی‌ها جدا نخواهد کرد، به همین دلیل با چنین سابقه‎ای که فرانسوی‌ها دارند به هیچ وجه به مصلحت کشور نیست که وزارت خارجه وارد بازی جدیدی شود که فرانسه مقدمات آن‌را چیده است. به هر حال مذاکره تمام شده و موضوعی به نام طرح مذاکره مجدد و کشاندن ایران به پای میز مذاکره به بهانه دادن مشوق‌های اقتصادی محدود از سوی غربی‌ها امکان پذیر نیست.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس تصریح کرد: ما قطعاً موضع‌گیری وزیر خارجه مبنی بر اینکه مدعی شده بسته پیشنهادی فرانسه در مسیر صحیحی مطرح شده را در قالب سوال از وزیر خارجه پیگیری خواهیم کرد. کاملاً روشن است که این اقدام برخلاف منافع کشور صورت می‌گیرد، بنابراین آقای ظریف باید درباره این موضع غیر قابل دفاع به مجلس توضیح دهد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها