مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: در زمینه مقابله با گردوغبار برنامه‌های خاصی داریم؛ از همین رو ۱۵۰ میلیارد ریال به استان در این زمینه اختصاص داده شده است.

۱۵۰میلیاردریال برای مقابله با ریزگردها به خراسان رضوی اختصاص یافت

به گزارش قدس آنلاین ،  تورج همتی عصر پنج شنبه در هفتمین جلسه شورای اداری استان خراسان رضوی اظهار کرد: محیط زیست به عنوان بحثی ملی منشعب از اصل پنجاه قانون اساسی بسیار مهم است و اختیاراتی به استان‌ها برای کمک‌رسانی به مردم و تسهیل موضوعات محیط زیست داده شده است.

وی با بیان اینکه ما اولین کلانشهر در کشور هستیم که پسماندهای عفونی را مدیریت کرده‌ایم، افزود: برنامه‌های سه ساله‌ای تبیین کرده‌ایم تا تکالیف سازمان‌ها را برای کاهش ۵۰ درصدی آلودگی هوا مشخص کنیم.

همتی در خصوص چالش‌های زیست‌محیطی استان خراسان رضوی، تصریح کرد: بخشی از این چالش‌ها در حوزه اختیارات استان نیست بلکه اقدامات فراملی را می‌طلبد. در زمینه مقابله با گرد و غبار به خصوص ریزگردها برنامه‌های خاصی داریم، ۱۵۰میلیارد ریال به استان در این زمینه اختصاص داده شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی با بیان اینکه ۶۵ درصد حوزه صنعتی استان در شهرستان مشهد است، گفت: مرکز تحقیقات زیست ‌محیطی شمال شهر که در شاندیز احداث شده است، پیشرفت فیزیکی خوبی داشته است.

وی گفت: کارگروه کمیسیون هوای پاک تا به حال ۱۵ جلسه برگزار کرده است و در آن ۲۵۶ واحد صنعتی، موافقت زیست محیطی را کسب کرده‌اند.

همچنین علیرضا رزم حسینی، استاندار خراسان رضوی اظهار کرد: امروز در شرایط خاصی قرار گرفته‌ایم و همواره کشورهای قدرتمند جهانی با جنگ اقتصادی به دنبال تسلیم ما هستند.

محمدرضا اورانی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی هم اظهار کرد: در بخش کشاورزی استان بالغ بر ۷.۵ میلیون تن تولید داشته‌ایم. امروز برای اولین بار در استان یک سند مشترک در حوزه مدیریت مصرف آب و کاهش مصرف آب داریم که با محوریت دانشگاه فردوسی اجرا می‌شود.

همچنین در ادامه سردار حسینعلی یوسفعلی‌زاده‌، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان خراسان رضوی، اظهار کرد: رهبر انقلاب فرمودند جنگ ما جنگ حق و باطل بود و تمام شدنی نیست‌. پس باید توجه داشت که هفته دفاع مقدس تنها برای یادآوری است و در تمام سال باید برای حفظ این مهم بکوشیم.

وی به طرح‌های عمرانی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان خراسان رضوی اشاره کرد و افزود: شروع مجدد عملیات عمرانی مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس در این دوره انجام شده است و امیدواریم در دهه فجر انقلاب اسلامی طی سال جاری، ساختمان مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان را افتتاح کنیم.

مهر

برچسب‌ها