مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های خراسان رضوی گفت: پایانه انرژی خراسان رضوی به منظور رونق اقتصادی منطقه مرزی دوغارون احداث می شود.

احداث پایانه انرژی خراسان رضوی در دوغارون

به گزارش قدس آنلاین ،  میثم کرمانی مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های خراسان رضوی در حاشیه سفر به تایباد با همراهی جمعی از مدیران این دستگاه اجرایی، فرماندار، شهردار، اعضای شورای شهر، فرمانده پلیس مرزبانی این شهرستان با اشاره به تاسیس شرکت انرژی‌های پاک دوغارون به عنوان یکی از واحدهای تابعه سازمان همیاری، گفت: تلاش شده با استفاده از ظرفیت‌های موجود در استان و تملک زمین در اطراف منطقه ویژه اقتصادی دوغارون در خصوص احداث یک مجتمع متشکل از پایانه‌های مختلف جهت ساماندهی صادرات محصولات مرتبط با انواع انرژی‌ها از جمله سوخت، نفت و پتروشیمی و فرآورده و مشتقات نفتی برنامه ریزی کنیم.

او با اشاره به  اقدامات سازمان همیاری در حوزه صادرات سوخت و اجرای طرح سوخت مرزنشینان در استان، تصریح کرد: شهرک انرژی‌های پاک متشکل از بار انداز تخلیه و بارگیری، انبارها و مخازن سوخت خواهد بود که قرار است به صورت منطقه بندی شده و با مشارکت و سرمایه گذاری تجار افغانستانی احداث شود.

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های خراسان رضوی افزایش رونق اقتصادی در منطقه مرزی دوغارون را هدف مهم این طرح عنوان و گفت: مهمترین هدف اجرای این طرح ساماندهی و تسهیل حمل و نقل‌های مرزی و مراودات تجار افغانستانی و جلوگیری از قاچاق کالا و ارز است و قطعا دلایل امنیتی و محدودیت‌های موجود در این کشور، تمایل و استقبال فعالان اقتصادی و تجاری افغانستان را برای استفاده از ظرفیت‌های این پایانه در پی خواهد داشت.

کرمانی با اشاره به همکاری، تعامل و استفاده از ظرفیت شهرداری و شورای شهر تایباد در اجرای این طرح، افزود: بر اساس پیش بینی‌ها و برآوردهای انجام شده، اجرای طرح پایانه انرژی پاک دوغارون، اشتغال خوبی را در منطقه در پی خواهد داشت که بنا داریم از نیروی توانمند و متخصص بومی شهرستان تایباد در این طرح استفاده کنیم.

او با اشاره اقدامات صورت گرفته در خصوص رعایت مباحث مرتبط با پدافند غیر عامل در این طرح، تصریح کرد: در احداث بارانداز انرژی استان، تانکرها، انبارها و استقرار مخازن انواع سوخت آن، با رعایت فاصله مناسب به خوبی نکات ایمنی و امنیتی لازم در جهت پیشگیری از آتش سوزی و حوادث دیگر مورد توجه قرار گرفته است.

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های خراسان رضوی با اشاره به اهداف خدماتی اجرای طرح احداث پایانه انرژی استان در مرز دوغارون، گفت: پیش بینی‌های لازم برای ارائه خدمات مختلف رفاهی، اسکان، پذیرایی به کامیون‌ها و راننده‌های افغانستانی و ایرانی نیز در این طرح انجام شده است که می‌تواند از بعد درآمد زایی نیز مورد توجه قرار گیرد.
باشگاه خبرنگاران
انتهای پیام

برچسب‌ها