۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۳
کد خبر: 676665

سالن سیرکی که به تازگی در شهر «شانتلو لِوینی» در منطقه «ایولین» بنا شده بود، دیشب به رغم حضور آتش‌نشان‌ها، در شعله‌های آتش سوخت.

شمال فرانسه دیشب در آتش سوخت

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، روزنامه «لوپاریزین» در صفحه توییتر خود نوشت منطقه ایولین (Yvelines) در شمال فرانسه شنبه شب به صحنه خشونت تبدیل شد.

به نوشته این نشریه فرانسوی زبان، درگیری‌ها هنگامی آغاز شد که سالن سیرکی که به تازگی در شهر شانتلو لِوینی (Chanteloup-les-Vignes) در منطقه ایولین بنا شده بود، به رغم حضور آتش‌نشان‌ها، در شعله‌های آتش سوخت.

پایگاه آتش‌نشانی نیز که در نزدیکی این سالن سیرک قرار داشت هدف درگیری‌ها قرار گرفت.

این خشونت‌ها از ساعت ۲۱:۰۰ آغاز شد. حدود ۲۰ تا ۳۰ نفر از افراد محلی با پلیس و آتش‌نشان‌ها درگیر شدند. آن‌ها به سمت نیروهای پلیس و آتش‌نشان‌ها خمپاره پرتاب می‌کردند. نیروهای پلیس نیز که میان شعله‌های آتش ناشی از آتش زدن سطل‌های زباله گرفتار شده بودند، با افراد محلی درگیر شدند و به سمت آن‌ها سنگ پرتاب کردند. پلیس اعلام کرد نیروهای محلی به باتوم نیز مجهز بودند.

کاربران فضای مجازی این صحنه‌های خشونت بار را بارها به اشتراک گذاشتند و نوشتند شهر «شانتلو لِوینی» در آتش می‌سوزد.

دیروز همچنین معترضان به سیاست‌های اقتصادی دولت امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه برای  پنجاه و یکمین شنبه متوالی در خیابان‌های شهرهای مختلف این کشور تظاهرات کردند.

همچون هفته‌های گذشته پلیس برای متفرق کردن معترضان از گاز اشک‌آور استفاده و شماری از افراد را دستگیر کرد.

از نوامبر سال گذشته میلادی، به دنبال برنامه افزایش مالیات بر سوخت، اعتراضات جلیقه‌زردها در فرانسه شکل گرفت. دولت مکرون تلاش کرد با اعمال برخی از اصلاحات و برآورده ساختن بعضی از خواسته‌های معترضان به این اعتراضات خاتمه دهد؛ اما آتش اعتراضات فروکش نکرد و شعله‌ورتر و فراگیرتر نیز شد و نارضایتی از سایر سیاست‌های دولت نیز به شعارهای معترضان افزوده شد. از اواسط نوامبر تاکنون این اعتراضات بی‌وقفه هر شنبه برگزار شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

برچسب‌ها