رئیس دانشکده طب مکمل و ایرانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ۴ سلامتکده طب سنتی به منظور ارائه خدمات طب سنتی به مردم در مشهد راه اندازی شده است.

راه اندازی ۴ سلامتکده طب سنتی در مشهد

به گزارش قدس آنلاین، دکتر مهدی یوسفی رئیس دانشکده طب مکمل و ایرانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با هدف دسترسی عموم مردم به خدمات تخصصی طب سنتی و مکمل، چهار سلامتکده طب سنتی با مدل مشارکت بخش خصوصی و دانشکده طب مکمل و ایرانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد راه اندازی شده است.

او تصریح کرد: در کلینیک‌ها و سلامتکده‌های طب ایرانی و مکمل تمامی خدمات مورد نیاز توسط اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ارائه می‌شود.

رئیس دانشکده طب مکمل و ایرانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد  با بیان اینکه در حال حاضر خدمات طب ایرانی و مکمل در دو کلینیک واقع در بیمارستان امام رضا (ع) و قائم (عج) و چهار سلامتکده با حضور دانش آموختگان این رشته و اعضای هیات علمی ارائه می‌شود، گفت: تلاش می‌شود به منظور گسترش خدمات و افزایش دسترسی مردم به خدمات استاندارد، تعداد سلامتکده‌های طب سنتی در مشهد افزایش یابد.

دکتر یوسفی در خصوص سابقه فعالیت دانشکده طب ایرانی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی مشهد، افزود: این دانشکده از سال ۸۹ با مصوبه شورای دانشگاه فعالیت خود را آغاز نمود و در این مدت ۱۰ دوره پذیرش دانشجو برگزار شده است و در حال حاضر ۶۰ دانشجو در حال تحصیل و ۸ نفر نیز دانش آموخته شده اند.

او با بیان اینکه دانش آموختگان مقطع پزشکی عمومی می‌توانند برای ادامه تحصیل وارد این دانشکده شده و در یک مدت ۴ تا ۵ ساله در مقطع دکترای تخصصی طب ایرانی دانش آموخته شوند، تصریح کرد: در حال حاضر ۱۳۰ دانش آموخته طب سنتی در کشور فعالیت می‌کنند و ۶۰۰ دانشجو در ۱۷ رشته محل نیز در حال تحصیل هستند.

منبع: باشگاه خبرنگاران 

برچسب‌ها