چهارمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر با معرفی آثار برتر و برگزیده روز پنجشنبه به پایان رسید.

چهارمین جشنواره ابوذر خراسان رضوی به ایستگاه پایانی رسید/درخشش خبرنگار قدس  و قدس آنلاین

به گزارش قدس آنلاین، رییس جشنواره رسانه‌ای ابوذر خراسان رضوی در مراسم اختتامیه این جشنواره گفت: این جشنواره بستری برای شناسایی نخبگان در عرصه رسانه است و محصولات جشنواره ابوذر باید در جهت معرفی ارزش‌های اصیل انقلاب و اسلام باشد و خروجی جشنواره هم باید منجر به تولید اخلاق در جامعه شود.

حسن نصرپور افزود: با گذشت چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی و در گام دوم انقلاب شاهد تثبیت نظام اسلامی با محوریت ولایت فقیه هستیم که برکات مهمی در عرصه‌های مختلف داشته است.
وی اضافه کرد: دشمنان با تهاجم گسترده فرهنگی و جنگ نرم در فکر تضعیف پایه‌های نظام هستند و در این مصاف رسانه‌های انقلابی در جهت تحقق آرمان‌های انقلاب و حرکت به سمت تمدن نوین اسلامی از جایگاه مهمی برخوردار هستند لذا چهارمین جشنواره ابوذر با هدف هم‌افزایی هرچه بیشتر رسانه‌های انقلابی این استان برنامه‌ریزی و برگزار شد.
رییس جشنواره رسانه‌ای ابوذر خراسان رضوی گفت: رسانه‌ها سهم قابل توجهی در تغییرات سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی هر جامعه‌ ای دارند و این گونه جشنواره ها منجر به جریان‌سازی و مهندسی پیام و معرفی فعالان این عرصه می‌شود.
نصرپور افزود: شرکت‌کنندگان و برگزیدگان این جشنواره نباید پس از اتمام جشنواره  به حال خود رها شوند و جشنواره باید شروع حرکتی برای کمک به ارتقای علمی این افراد باشد.
دبیر اجرایی این جشنواره نیز در این مراسم گفت: دو هزار و ۳۸۴ اثر رسانه‌ای به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد که ۶۲ درصد آثار مربوط به فعالان رسانه‌ای مشهد و بقیه مربوط به فعالان سایر نقاط استان خراسان رضوی بود.
سید ناصر نعمتی افزود: از بین آثار ارسالی هزار و ۹۲۰ اثر از رسانه‌های رسمی و ۴۶۴ اثر از رسانه‌های غیر رسمی بودند.
وی ادامه داد: جشنواره ابوذر جشنواره‌ای موضوعی است که امسال موضوعاتی چون گام دوم انقلاب، فرهنگ میزبانی و فرهنگ شهروندی، رونق تولید، مشارکت سیاسی و آسیب‌های اجتماعی از محورهای این جشنواره بود.
دو هزار خبرنگار فعال در رسانه‌های خراسان رضوی اشتغال دارند که ۶۰۰ نفر آنان در سامانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت‌نام کرده‌اند و  ۱۵۰ نفر نیز از حمایت بیمه‌ای این وزارتخانه بهره‌مند هستند.

گفتنی است از روزنامه قدس احمد فیاض  و از پایگاه قدس آنلاین سعید کوشافر و وحید اکرمی حائز رتبه شدند.

انتهای خبر/

برچسب‌ها