سخنران حرم مطهر رضوی در جمع زائران لبنانی اظهار کرد: برکات پیروزی انقلاب اسلامی ایران در مقاومت کشورهای حوزه خلیج فارس همچون یمن، سوریه و لبنان بسیار چشمگیر است.

نقش انقلاب اسلامی در مقاومت کشورهای اسلامی چشمگیر است

به گزارش قدس آنلاین، سلیمان سلیمان کارشناس مذهبی از کشور لبنان در نشست تخصصی «وحدت کشورهای اسلامی و تاثیرات انقلاب اسلامی ایران بر سایر کشورها» که به همت مدیریت امور زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی، با حضور ۱۴۵ نفر از خانواده‌های شهدای لبنان در اتاق ۲۳ باب‌الهادی صحن جامع حرم مطهر رضوی برگزار شد، عنوان کرد: انقلاب اسلامی ایران به دلیل داشتن ماهیت اسلامی، مردمی و انقلابی از مهمترین رخدادهای قرن بیستم به شمار می‌آید که با تلاش‌ها و از خودگذشتگی‌های فراوان مردم کشور ایران، به ثمر نشسته است.
وی با بیان اینکه دشمنان همواره به دنبال بهانه جویی بوده و هستند، گفت: یکی از دلایل اختلاف کشور عربستان با انقلاب اسلامی ایران این است که عربستان کشور مستقلی نیست و از آمریکا و انگلیس تبعیت و خط آنان را دنبال می‌کند.
سلیمان همچنین یکی دیگر از دلایل مخالفت دشمنان با انقلاب اسلامی ایرانی را هراس از صدور این انقلاب به سایر کشورهای اسلامی عنوان کرد و گفت: آمریکا همواره ادعا می‌کند ایران سایر اقلیت‌های دینی را قبول ندارد و درصدد است مذهب تشیع را احیا کند اما در حقیقت این ادعا صحت ندارد.
این کارشناس مذهبی اظهار کرد: یکی از کشورهایی که تاثیر فراوانی از انقلاب اسلامی ایران داشته است کشور لبنان است؛ یکی از مهم¬ترین جنبش¬های اسلامی در این کشور، جنبش حزب الله است که از موفق¬ترین جنبش¬های اسلامی بشمار ‌می‌آید و متأثر از انقلاب اسلامی ایران شکل گرفته است.
سلیمان ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران در خاورمیانه و جهان اسلام، تاثیر فراوانی بر فرهنگ و ‌جنبش‌های سیاسی و مذهبی لبنان گذاشته و پیروزی انقلاب اسلامی ایران نه تنها در حوزه خلیج فارس بی‌نظیر بود، بلکه در مقاومت یمنی‌ها و لبنانی‌ها نیز تاثیر بسزایی داشته است.

منبع: آستان نیوز 

برچسب‌ها