معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: وزیر بهداشت و درمان قول داده‌اند که دستگاه تشخیص «کیت» ویروس کرونا طی امروز یا فردا همراه با ارائه آموزش‌های لازم در اختیار خراسان رضوی قرار گیرد.

دستگاه تشخیص «کیت» ویروس کرونا طی امروز یا فردا در اختیار استان قرار خواهد گرفت

به گزارش قدس آنلاین، بر اساس گزارش روابط عمومی استانداری خراسان رضوی حسن جعفری در جلسه شورای اطلاع‌رسانی استان که با محوریت ویروس کرونا در دفتر معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری برگزار شد، اظهار کرد: تاکنون تعداد ۹ جلسه مختص مبحث ویروس کرونا با قالب پیش‌بینی و پیشگیری در استان برگزار شده است.

وی با بیان اینکه شورای مبارزه و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در خراسان رضوی تشکیل شده است، عنوان کرد: ۸ کمیته با عناوینی همچون کمیته اطلاع‌رسانی، کمیته تامین و نظارت بر بازار، کمیته زیارتی، سیاحتی و اماکن عمومی، کمیته پشتیبانی، کمیته مشارکت‌های مردمی، کمیته درمان و قرنطینه و کمیته آموزش و پیشگیری ذیل این شورا تشکیل شده که در آن‌ مسائل و مباحث مرتبط با ویروس کرونا به طور ویژه پیگیری می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حوزه ویروس کرونا مرجع هرگونه اطلاع‌رسانی در استان است، تصریح کرد: بنای ما شفافیت در حوزه اطلاع‌رسانی پیرامون مبتلایان احتمالی به ویروس کرونا است، بنابراین حتما اگر مورد خاصی در استان مشاهده شود، از سوی دانشگاه علوم پزشکی اطلاع‌رسانی‌ صورت می‌گیرد.

جعفری بیان کرد: پروتکل‌های بهداشتی و پیشگیری در مواجهه با ویروس کرونا برای تمام دستگاه‌های اجرایی استان طراحی شده است، این پروتکل‌ها به منظور بازدارندگی در برابر ویروس کرونا طراحی شده و دغدغه‌ای در این زمینه وجود ندارد.

وی با اشاره به رواج شایعات بی‌اساس و دروغین حول محور شیوع ویروس کرونا در خراسان رضوی، خاطرنشان کرد: بسیاری از افراد تمایل دارند که با ارائه فیلم‌های جعلی در فضای مجازی، گفتمان دروغین و افراد دخیل در این حوزه اینگونه القا کنند که این ویروس به استان آمده، در این راستا مدیریت افکار عمومی باید بر پایه آرامش‌بخشی در جامعه باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: تمامی امکانات، نیروی انسانی و توان استان را برای مقابله با ویروس کرونا بسیج کرده‌ایم. بحث برگزاری، مدیریت و یا تعطیلی نمایشگاه‌های فصلی، همایش‌ها، اجلاس‌ها، اعتکاف، نماز جمعه، تعطیلی و کاهش ساعت کار ادارات در جلسات شورای مبارزه و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا استان مطرح شده و از طریق مرکز در حال پیگیری هستیم که در صورت ابلاغ تصمیم‌گیری جدید، مراتب اعلام خواهد شد.

جعفری با بیان اینکه وضعیت پیش‌بینی و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در خراسان رضوی بسیار خوب است، عنوان کرد: هرگونه تعطیلی مدارس و تصمیمات کشوری را در این خصوص اطلاع‌رسانی خواهیم کرد، ضمن اینکه وزیر محترم بهداشت و درمان هم قول داده‌اند که دستگاه تشخیص «کیت» ویروس کرونا طی امروز یا فردا همراه با ارائه آموزش‌های لازم در اختیار خراسان رضوی قرار گیرد.

وی با تاکید بر ضرورت مطالبه‌گری رسانه‌ها از مسئولین در باب آموزش، پیشگیری از شیوع کرونا و اطلاع‌رسانی دستورالعمل‌های بهداشتی، بیان کرد: خوشبختانه خراسان رضوی در این حوزه عملکرد خوبی دارد، به طور مثال کمپین‌های روحیه‌بخشی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا در فضای مجازی و سایت‌ها ایجاد شده و در کنار آن هم سازمان‌های مردم‌نهاد برای تهیه و توزیع اقلامی نظیر ماسک و غیره اعلام آمادگی کرده‌اند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی افزود: تنها استانی هستیم که در آن به همه ادارات اعلام کرده‌ایم هر زمان لازم بود، نیروی انسانی و امکانات خود را برای مقابله با ویروس کرونا بسیج و در اختیار کمیته پشتیبانی دانشگاه علوم پزشکی قرار دهند.

جعفری با اشاره به هجمه‌پراکنی دشمنان در فضای مجازی پیرامون شیوع ویروس کرونا در ایران، تصریح کرد: ۳۵ کشور جهان درگیر این ویروس هستند اما بیگانگان در فضای مجازی و رسانه‌های معاند صرفا به دنبال هجمه وارد کردن به ایران هستند.

در ادامه دکتر مهدی قلیان، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، اظهار کرد: ویروس کرونا واقعیت امروز جامعه است، تعدادی از موارد مشاهده‌شده مشکوک در استان بستری شده‌اند، همچنین نمونه‌های مشکوکی هم به تهران ارسال شده تا نتیجه تست آن‌ها اعلام شود.

وی با بیان اینکه مردم همواره باید نکات بهداشتی را رعایت و پیشگیری‌های لازم را انجام دهند، عنوان کرد: بهتر است که مردم این ایام در منزل اوقاتشان را سپری و خود را سرگرم کنند، همچنین از مسافرت‌های غیر ضروری بپرهیزند و به جز موارد ضروری از منزل خارج نشوند.

وی با اشاره به نقش رسانه‌ها در فضای مقابله با ویروس کرونا، تصریح کرد: رسانه‌ها می‌توانند در بین مردم اعتماد ایجاد کرده و فرهنگ‌سازی کنند، در این راستا سلامت مردم باید مورد توجه رسانه‌ها قرار بگیرد.

در پایان این جلسه معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی از مردم، متولیان اجرا، نظارت و امنیت انتخابات و مخصوصا رسانه‌های استان در امر انتخابات قدردانی کرد و گفت: در حوزه مشارکت استان، شهر مشهد در بین پنج کلان شهر کشور رتبه اول را داشتیم و در حوزه تعداد داوطلبان ثبت نام شده رتبه دوم را به خود اختصاص داده‌ایم، همچنین در حوزه مشارکت کل استان رتبه سیزدهم را به دست آورده‌ایم و درصد مشارکت مردم استان نیز ۴۸.۱۷ درصد بوده است.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها