مدیرشبکه بهداشت و درمان خلیل‌آباد گفت: بدون تعارف باید هشدار داد اگر مردم همچنان در خانه نمانند، با حضور غیرضروری در خیابانها و دورهمی‌های خانوادگی علاوه بر هدر رفتن زحماتی که تاکنون برای مبارزه با کرونا متحمل شده‌ایم، موج جدیدی از این بیماری و افزایش شمار خانواده‌های داغدار را شاهد خواهیم بود.

اگر مردم در خانه نمانند کرونا دوباره اوج می‌گیرد

به گزارش قدس آنلاین، دکتر سیدمحمد هاشمی  افزود: با توجه به وضعیت جاری، مراجعات بیماران بدحال به بیمارستانها، افزایش روند بستری شهروندان و موارد مثبت ابتلا به بیماری کرونا از عموم مردم درخواست می‌شود برای پیشگیری از گسترش انتقال ویروس عامل بیماری کرونا همچنان با طرح فاصله‌گذاری اجتماعی همراهی کرده و رعایت دقیق دستورات وزارت بهداشت را بیش از پیش مدنظر داشته باشند.

وی از همشهریانی که با برنامه‌های مهار ویروس کووید ۱۹ عامل بیماری کرونا همکاری و همراهی داشته و دارند تقدیر و بیان کرد: فعالیت شهروندان نیکوکار، جوانان و بسیجیانی که در قالب پویشهای مردمی شهری و روستایی بطور شبانه‌روزی دست‌اندرکار کمکهای بهداشتی و پیشگیرانه هستند بسیار موثر است.

مدیرشبکه بهداشت و درمان خلیل‌آباد ادامه داد: پیرو این تلاشها و ضرورت تداوم اقدامات و رفتارهای پیشگیرانه، عموم مردم می‌بایست رعایت بهداشت فردی در قالب شستشوی مستمر دست، رعایت دقیق نکات فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک در فضای عمومی و از همه مهمتر "در خانه ماندن" را بسیار انجام دهند.

وی گفت: هنوز به مرحله کاهش مراجعات مردمی ناشی از بیماری کرونا به مراکز درمانی نرسیده‌ایم بنابراین لازم است همگان با کمیته‌های شهری و روستایی که فعالیتشان مراقبت از خانواده‌های دارای بیمار مثبت، مشکوک و حتی ترخیصی از بیمارستان بوده اما همچنان ناقل ویروس هستند و نیاز به قرنطینه خانگی دارند همکاری کنند.

دکتر هاشمی افزود: همه باید دقت داشته باشیم که ویروس کرونا شهر و روستا نمی‌شناسد، همه افراد و همه نقاط و مکانها در معرض خطر آلودگی قرار دارند لذا نباید ساکنان روستاها و محلاتی که تاکنون تعداد بیماران کمتری داشته‌اند گمان کنند خطر کمتری متوجه آنان است.

وی گفت: اهالی روستاهایی هم که موارد مثبت کرونا و فوت ناشی از این بیماری را دارند می‌بایست مراقبتها را چندین برابر کنند. هم‌اینک بطور مستمر موارد مثبت و مشکوک کرونا به منظور پیگیری، به دهیاران که مسئول کمیته‌های نظارت و پیشگیری هستند اطلاع داده می‌شود.

مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری خلیل‌آباد در فاصله ۲۴۲ کیلومتری جنوب غرب مشهد واقع است. خلیل‌آباد مرکب از دو بخش مرکزی و ششطراز ۲۷ روستا دارد.

دوسوم جمعیت این شهرستان شامل ۳۲ هزار نفر ساکن روستاها هستند.


منبع: ایرنا

برچسب‌ها