جنبش انصارالله یمن در پاسخ به حملات جنگنده‌های سعودی، در عملیات وسیعی ریاض پایتخت عربستان را مورد حمله قرار داد.

حکایت یک شب معمولی در خاورمیانه!

قدس آنلاین: جنبش انصارالله یمن در پاسخ به حملات جنگنده‌های سعودی، در عملیات وسیعی ریاض پایتخت عربستان را مورد حمله قرار داد. به گزارش المسیره، سخنگوی نیروهای مسلح یمن با اعلام عملیات تهاجمی بزرگ «موازنه بازدارندگی چهارم» علیه پایتخت دشمن سعودی تأکید کرد این عملیات ترکیبی با استفاده از موشک‌های بالستیک و کروز قدس ۱ و ذوالفقار و پهپاد در عمق خاک عربستان انجام شده و وزارت دفاع و استخبارات (اطلاعات) عربستان و پایگاه هوایی ملک سلمان و برخی مواضع نظامی در ریاض و جیزان و نجران مورد اصابت قرار گرفته است. سریع با بیان جزئیات این عملیات بزرگ تأکید کرد: عملیات یاد شده در واکنش به ادامه محاصره ظالمانه و تجاوز وحشیانه ضد ملت بزرگ یمن صورت گرفته است. ‌ در حالی که سفارت آمریکا در ریاض در اطلاعیه‌ای گزارش‌هایی از اصابت حمله‌های موشکی و پهپادی به ریاض را تأیید کرده، دولت سعودی مدعی است پدافند این کشور توانسته همه موشک‌ها را سرنگون کند. فعالان سعودی نیز در فضای مجازی تصاویر مختلفی از انفجارهای موشکی در قسمت‌های مختلف این کشور منتشر کرده‌اند.

برخی کارشناسان بر این باورند میان این حمله موشکی ارتش یمن به ریاض آن هم تنها چند روز پس از تصویب قطعنامه اروپایی آمریکایی شورای حکام علیه کشورمان که سعودی‌ها نقش مهمی در تصویب آن ایفا کردند، ارتباط مستقیمی وجود دارد.

در سوی دیگری از منطقه، فرودگاه بغداد مورد اصابت راکت کاتیوشا قرار گرفته و آسمان شهر جبله سوریه نیز شاهد درگیری پدافند هوایی با پهپادهای متجاوز بوده است. برخی گزارش‌های غیر رسمی حاکی از سفر محرمانه یوسی کوهن، رئیس موساد به عراق است که ممکن است هدف از شلیک این راکت ضمن اعلام اطلاع از این سفر، هشدار درباره هرگونه تحرک در عراق باشد.

تلویزیون سوریه نیز خبر داد پدافند هوایی این کشور با پهپادهای متجاوز به شهر جبله در استان لاذقیه در شمال غرب سوریه و در ساحل دریای مدیترانه مقابله کردند. دولت سوریه هنوز طرف متخاصمی که این حمله را انجام داده اعلام نکرده است. جبله منطقه‌ای در شمال غرب سوریه در ساحل دریای مدیترانه بوده و ۱۵ کیلومتر با پایگاه هوایی حمیمیم یا فرودگاه باصل الاسد که محل استقرار نظامیان و جنگنده‌های روسیه است فاصله دارد.

شنیده شده روز دوشنبه یک فروند هواپیمای باری ایلوشین ۷۶ سوریه از مبدأ تهران به سمت حمیمیم پرواز و احتمالاً محمولههایی را در این پایگاه تخلیه کرده است. گمانه‌هایی مطرح است که با توجه به اینکه کنترل پایگاه حمیمیم در اختیار نیروهای روسیه است، رژیم صهیونیستی از حمله به این محموله ناتوان مانده و جبله را مورد هدف قرار داده است.

برچسب‌ها