حجت الاسلام والمسلمین شهاب مرادی گفت: طبق وصیت امام رضا(ع) شیعه واقعی مایه زینت و افتخار اهل بیت(ع) است.

شیعه واقعی باید مایه زینت اهل بیت(ع) باشد

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام‌والمسلمین شهاب مرادی در ویژه‌برنامه میلاد امام رأفت و رحمت حضرت علی بن موسی‌الرضا(ع) با عنوان «شکوه رضوان» که در صحن جامع رضوی حرم مطهر برگزار شد، گفت: یکی از وصیت‌های امام رضا(ع) به ما این است که «ای شیعیان ما مایه آبرو و زینت ما باشید».

وی تصریح کرد: هرچند مایه زینت اهل‌بیت(ع) بودن در زندگی فردی از اهمیت بسیاری برخوردار است ولی این موضوع در اجتماع و به‌ویژه درزمانی که با افراد غیرمسلمان رو به روی می‌شویم از اهمیت بیشتری برخوردار می‌شود.

این کارشناس دینی افزود: شیعه واقعی وقتی در میان جمع قرار می‌گیرد باید رفتار، منش و برخوردش به‌گونه‌ای باشد که اهل‌بیت(ع) به او افتخار کنند و مایه زینت و آبروی آن‌ها باشد.

وی با اشاره به اوضاع نابسامان اقتصادی در این روزها به خاطر شیوع ویروس کرونا و از رونق افتادن فعالیت‌های اقتصادی، ابراز کرد: در این روزها یک شیعه واقعی باید بیشتر هوای اطرافیان خود را داشته باشد چراکه اسلام دین مواسات و همدلی است.

شهاب مرادی ابراز کرد: یکی از جاهایی که معمولاً افراد دین‌مدار کمی پا را فراتر از صبر و حوصله می‌گذارند زمان مواجه با فردی است که اعتقادات دینی متفاوتی دارد.

وی خاطرنشان کرد: همیشه لازم نیست برای ثابت کردن عقیده خود به دیگران و به‌ویژه افراد مخالف دست به خشونت زد بلکه می‌توان حرف خود را با ملایمت و البته محکم بیان کرد. مانند علامه امینی که با نگارش کتاب الغدیر بهترین دفاع‌ها را از امیرالمؤمنین(ع) کرد بدون اینکه کوچک‌ترین توهینی به مخالفان کند.

سخنران حرم رضوی اظهار کرد: هدایت و نور همیشه در اخلاق و نرم‌خویی است در طول تاریخ هیچ‌وقت با خشونت و پرخاشگری برای کسی هدایت و نجاتی حاصل نشده است.

وی عنوان کرد: بهترین راه برای دفاع از اهل‌بیت(ع) در برابر مخالفان تلاش علمی است. ما اگر مجهز به سلاح علم و اخلاق باشیم می‌توانیم افرادی زیادی را جذب دین اسلام کنیم و در این صورت محبت مردم نیز نسبت به اهل‌بیت(ع) بیشتر می‌شود چراکه ما را به‌عنوان پیروان اهل‌بیت(ع) می‌شناسند.  

سخنران حرم مطهر رضوی بیان کرد: ما اگر نفس خود را مطیع قانون و احکام شریعت کنیم در این صورت متخلق به اخلاق اسلامی خواهیم شد و دیگر نیازی نیست تلاش کنیم زینت اهل‌بیت(ع) باشیم بلکه این ویژگی به‌راحتی در ما شکل می‌گیرد.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها