مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هم اکنون روزانه بیش از سه هزار تماس مردمی را در سامانه ۱۹۱ پاسخگو هستیم که نسبت به مرحله نخست فعالیت این سامانه که بالغ بر ۲ هزار تماس در هر روز بود، بیش از ۵۰ درصد افزایش داشته است.

کرونا تماس با سامانه ۱۹۱ در خراسان رضوی را ۵۰ درصد افزایش داد

به گزارش قدس آنلاین، دکتر حمیدرضا رحیمی افزود: با توجه به شیوع مجدد ویروس کرونا، با تشخیص مسوولان دانشگاه علوم پزشکی مشهد، سامانه تلفنی ۱۹۱ به منظور پاسخگویی به سوالات مربوط به کرونا از نیمه دوم تیر ماه دوباره  راه‌اندازی شد تا بتوانیم پاسخگوی سوالات مختلف مردم در این زمینه باشیم.

وی با بیان اینکه سامانه ۱۹۱ در موج دوم شیوع کرونا فعالیت خود را با چهار خط و هشت نیروی داوطلب در ۲ نوبت کاری هفت ساعته آغاز کرده است ادامه داد: کارشناسان مستقر در مرکز پاسخگویی ۱۹۱ از ساعت هشت تا ۲۳ پاسخگوی سوالات مردم هستند و اگر نیاز باشد آمادگی کامل داریم خدمات این سامانه را به ‌صورت شبانه‌روزی و ۲۴ ساعته ارائه دهیم.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: اغلب سوالات مردم در زمینه نحوه مقابله و مبارزه با کرونا، ترس و اضطراب کرونایی، نحوه مراقبت و درمان در منزل، اقدامات مورد نیاز پس از بهبودی و ترخیص از مرکز درمانی بوده است.

وی افزود: کرونا سرما و گرما نمی‌شناسد و ممکن است در تمامی فصول سال به سراغمان بیاید و اگر می‌خواهیم خود را در مقابل این ویروس ایمن نگه‌داریم باید موارد پیشگیرانه و نکات بهداشتی را رعایت کنیم.

دکتر رحیمی ادامه داد: عمده دلیل افزایش تعداد مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ در یک ماه اخیر، عدم همکاری لازم مردم با مدافعان سلامت و خروج غیرضروری آنان از منزل و حضورشان در تجمع‌ها، مراسم عروسی و عزا و ازدحام شدید در مکان‌های اداری و تجاری بوده است و این بیماری تمامی گروه‌های سنی از نوزاد تا کهنسال را درگیر کرده است. 

وی گفت: عدم استفاده از ماسک، دستکش و محلول‌های ضدعفونی‌کننده و عدم توجه به شست‌وشوی مرتب دست‌ها با آب و صابون عامل دیگری در انتشار ویروس کرونا و تکثیر آن در جامعه بوده و خواسته مکرر ما از مردم ادامه همکاری با مدافعان سلامت همچون روزهای نخست سال  است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه بیشتر آمار مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ در دوره دوم شیوع آن جوانان هستند، افزود: از والدین می‌خواهیم که مراقبت بیشتری از فرزندان خود داشته باشند و از حضور آنان در تجمع‌ها و دورهمی‌ها خودداری کنند زیرا بهترین کار برای حفظ سلامت خود و فرزندانشان ماندن در خانه و عدم خروج غیرضروری از منزل است و اگر خروج ضروری دارند استفاده از ماسک و دستکش و رعایت فاصله اجتماعی استاندارد (۲ متر) را فراموش نکنند.

وی ادامه داد: از مردم می‌خواهیم برای دریافت‌ پاسخ‌های سوالات کرونایی خود فقط با سامانه تلفنی ۱۹۱ در تماس باشند و از اشغال بی‌مورد خطوط  دیگر خودداری نمایند تا تأخیری در امر خدمت‌رسانی همکارانمان در بخش‌های اورژانس و پاسخگویی به شکایات مردمی ایجاد نشود.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها