مدیر آموزش و پرورش رشتخوار گفت: هفت طرح آموزشی با میانگین ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی و صرف ۶۰ میلیارد ریال تا پایان امسال در این شهرستان به بهره‌برداری می‌رسد.

بهره برداری از هفت طرح آموزشی تا پایان امسال در رشتخوار

به گزارش قدس آنلاین، محمود ذباح  با اشاره به درپیش بودن آغاز سال تحصیلی جدید با شعار سلامت‌جویی، مهارت‌ورزی و تحول‌آفرینی افزود: با همکاری اداره نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی  و همت خیران نیک‌اندیش در آغاز سال تحصیلی جدید سه طرح آموزشی به بهره‌برداری  می‌رسد و چهار طرح دیگر نیز تا بهمن ماه امسال تکمیل خواهد شد.

وی طرح‌های عمرانی در دست اقدام را شامل ۲۷ کلاس درس و ۱۳ اتاق ذکر کرد و ادامه داد: نرخ پوشش تحصیلی رشتخوار در مقطع ابتدایی ۹۸، متوسطه اول ۸۰ و در مقطع متوسطه دوم ۷۵ درصد است.

مدیر آموزش و پرورش رشتخوار گفت: در سال تحصیلی گذشته ۱۲ هزار و ۸۷۷ دانش‌آموز در مدارس رشتخوار مشغول تحصیل بودند و پیش‌بینی می‌شود در سال تحصیلی جدید تعداد ثبت‌نام کنندگان در مدارس ۲ درصد افزایش داشته باشد.

وی افزود: آمار نیروی انسانی در این شهرستان نسبت به سال تحصیلی گذشته ثابت بوده است و هزار و ۴۸ همکار شاغل در آموزش و پرورش رشتخوار مشغول فعالیت هستند.

ذباح با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۹۸ درصد جمعیت گروه هدف ۱۰ تا ۴۹  سال در این شهرستان باسواد هستند، بر لزوم توجه به توسعه هنرستانهای فنی و حرفه‌ای و کاردانش تاکید کرد و ادامه داد: در راستای برنامه توسعه متوازن، ۳۶ درصد دانش‌آموزان مقطع متوسطه دوم رشتخوار در هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش مشغول تحصیل هستند و پیش‌بینی می‌شود این تعداد در سال تحصیلی جدید به بیش از ۴۱ درصد افزایش یابد.

وی با اشاره به اختصاص ۵۰۰ میلیون ریال از محل کمک خیران برای بهسازی و تعمیر فضاهای آموزشی و پرورشی رشتخوار گفت: آسفالت و زیرسازی مدارس، راه‌اندازی سامانه گرمایشی استاندارد مدارس روستایی، تخصیص ۱۴۰ میلیون ریال برای تفکیک سرویس‌های بهداشتی در مدارس مختلط، اختصاص ۳۱۰ میلیون ریال برای خرید انشعاب آب، برق و گاز مدارس، واریز مبلغ ۶۰۰ میلیون ریال به حساب مدارس برای آماده‌سازی فضاهای آموزشی و پرورشی از دیگر طرح‌های عمرانی در دست اقدام است.

مدیر آموزش و پرورش رشتخوار با اشاره به شیوع ویروس کرونا، نبود زیر ساخت و امکانات لازم در این شهرستان به منظور اجرای آموزش‌های مجازی را مهمترین مشکل ذکر کرد و افزود: افزایش یک نمره‌ای میانگین امتحانات نهایی، قبولی بیش از ۹۰ درصدی دانش‌آموزان در سال تحصیلی گذشته، کسب رتبه در مسابقات نوجوان خوارزمی، کسب ۲۰ رتبه برتر استانی در مسابقات قرآن و معارف اسلامی و پذیرش تعدادی از آثار همکاران در دبیرخانه شبکه شاد، از جمله موفقیت‌های آموزش و پرورش رشتخوار است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها