مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی گفت: حجم مصرف گاز طبیعی در مرداد ماه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۴.۳ درصد افزایش داشته است.

۱۲۲ میلیون مترمکعب افزایش مصرف گاز در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، حسن افتخاری مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی گفت: در مرداد ماه ۹۹ رقمی افزون بر ۹۶۹ میلیون متر مکعب گاز طبیعی در خراسان رضوی مصرف شد که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، ۱۲۲ میلیون مترمکعب افزایش یافته است.
او افزود: در  پنج ماهه نخست امسال هم، مصرف گاز ۳۶۶ میلیون مترمکعب نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش پیدا کرد و به رقم چهار میلیارد و ۷۶۷ میلیون مترمکعب رسید، مجموع گاز مصرفی خراسان رضوی در پنج ماهه نخست سال ۹۸ نیز چهار میلیارد و ۴۰۱ میلیون متر مکعب بود.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی با اشاره به پایداری ۱۰۰ شبکه گازرسانی استان و تامین بدون محدودیت انرژی بخش های مختلف ادامه داد: سهم بزرگی از گاز طبیعی این روزهای خراسان رضوی در بخش نیروگاهی و تولید برق مصرف می شود.
افتخاری بیان کرد: میزان مصرف گاز طبیعی خراسان رضوی پارسال، ۱۲ میلیارد و ۸۳۶ میلیون مترمکعب بود و پیش بینی می شود این رقم با توجه به توسعه شبکه های گازرسانی استان و اتصال روزافزون روستاهای جدید به شبکه گاز کشور به ۱۴ میلیارد مترمکعب امسال افزایش پیدا کند.
هم اکنون شرکت گاز خراسان رضوی وظیفه تامین گاز طبیعی دو میلیون و ۳۸۵ هزار مشترک را بر عهده دارد و پس از استان تهران در رتبه دوم کشور از این نظر قرار دارد. این استان با ۳۵ هزار کیلومتر شبکه‌گذاری لوله گاز در رتبه نخست و از نظر تعداد انشعاب‌های گاز هم پس از تهران و اصفهان و از نظر میزان مصرف گاز بعد از استان‌های تهران، اصفهان، خوزستان و بوشهر قرار دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای خبر/

برچسب‌ها