یزد - مدیر کل بهزیستی استان یزد گفت : در حال حاضر بیش از۴هزارو۵۰۰ فرد ناشنوا دراستان یزد از خدمات این سازمان بهره مند می شوند که از این تعداد یک هزارو ۸۹۲نفر زن و ۲هزارو ۶۸۴نفر مرد می باشند .

۴۵۰۰ناشنوا از بهزیستی استان یزد خدمات می گیرند

به گزارش  خبر نگار قدس آنلاین ،علی محمد عطا بخش پیش از ظهر دوشنبه در نشست خبری آنلاین خانه مطبوعات درخصوص خدماتی که بهزیستی به این افراد ارائه می دهد افزود: توانمند سازی جامعه ناشنوایان از اهداف این سازمان است وارائه خدمات توانبخشی وکم توانبخشی از قبیل تعمیر وتامین سمعک، کاشت حلزون و پرداخت کمک هزینه تحصیلی از جمله این خدمات است.

 عطا بخش با اشاره به مشکلات ناشنوایان گفت : اشتغال ، عدم توانایی برقراری ارتبا ط ناشنوایان با افراد  جامعه ، و  بحت تجهیز تعمیر وسایل توابخشی این قشر با توجه به افزایش قیمت دلارمهمترین مشکل این افراد است .

 وی در خصوص جامعه نابینای استان نیز گفت : هم اکنون بیش از ۵هزار۸۰۰ فرد نابینا در استان وجود دارد که از این تعداد ۳هزارو۷۵۰نفر اقایان و ۲هزارو ۱۰۰ بانوان هستند.

عطا بخش درخصوص سالمندان استان هم افزود: درحال حاضر ۱۰درصد جمعیت استان را  سالمندان تششکیل می دهند  که این امار نشان می دهد استان در اینده با افزایش جمعیت سالمندی مواجه هست و امار سالمندی بانوان بیشتر از اقایان است و شهرستان تفت سالمند ترین و شهرستان بافق جوانترین شهرستان استان هستند .

مدیر کل بهزیستی استان  افزایش امید به زندگی و کاهش فرزنداوری را از مهمترین دلایل افزایش سالمندی در جامعه عنوان کرد و گفت : هم اکنون ۱۸مرکزسالمندی روزانه دراستان در حال ارائه خدمات به سالمندان هستند که این مراکزازصبح تا  پایان ساعات ادارای فعال می باشند.

برچسب‌ها