رئیس جمهور روسیه در گفت‌وگوی تلفنی با همتای ترکیه‌ای خود از حضور جنگجویانی از خاورمیانه در درگیری قره‌باغ کوهستانی ابراز نگرانی کرد.

ابراز نگرانی پوتین از حضور جنگجویان خارجی در قره‌باغ

قدس آنلاین: کاخ کرملین روسیه روز چهارشنبه خبر داد که «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در تماس تلفنی با «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه نگرانی خود از حضور جنگجویانی از خاورمیانه در درگیری قره‌باغ کوهستانی را ابراز داشت.

به گزارش خبرگزاری رویترز، پوتین و اردوغان در این گفت‌وگوی تلفنی بر اهمیت آتش بسی که با میانجی‌گری مسکو حاصل شده تاکید کردند.

دفتر رئیس جمهور ترکیه نیز اعلام کرد که اردوغان در این گفت‌وگوی تلفنی به پوتین اعلام کرد که آنکارا مایل بر حل دائمی موضوع قره‌باغ است.

دور تازه درگیری‌ها بین این دو کشور همسایه خونین ترین نبرد بعد از آتش بس در سال ۱۹۹۴ است که تاکنون منجر به کشته شدن شمار قابل توجهی نظامی وغیرنظامی از دو طرف شده است. درگیری‌های شدید نظامی در منطقه «قره‌باغ کوهستانی» از  روز ششم مهر ماه میان ارتش جمهوری آذربایجان و ارتش ارمنستان آغاز شده است. منطقه قره‌باغ کوهستانی از منظر قواعد بین‌المللی بخشی از خاک جمهوری آذربایجان محسوب می‌شود اما در حال حاضر در این منطقه یک جمهوری‌ خودخوانده قدرت را در دست دارد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها