۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۷
کد خبر: 724542

مدیر عامل بانک عامل بخش مسکن در گزارشی درباره طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن، از افزایش مشارکت متقاضیان این طرح طی یک ماه گذشته خبر داد.

آخرین وضعیت طرح مسکن ملی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از بانک عامل بخش مسکن، محمود شایان در گزارش جدید خود اعلام کرد: بر اساس آخرین وضعیت افتتاح حساب توسط واجدین شرایط طرح اقدام ملی مسکن، ۱۱۵ هزار و ۷۴۴ نفر در شعب بانک عامل در سراسر کشور افتتاح حساب انجام داده‌اند. از این تعداد، تاکنون ۶۶ هزار و ۸۰۸ نفر نسبت به پرداخت مرحله اول آورده نقدی اقدام کرده اند که مجموع منابع مالی حاصل از این حجم واریزی‌ها رقمی در حدود ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان است.

مدیرعامل بانک تخصصی بخش مسکن با تاکید بر افزایش نسبت افراد پرداخت کننده آورده نقدی به کل افراد افتتاح کننده حساب طی ماه گذشته در مقایسه با این نسبت در ماه‌های قبل تر افزود: پیش خریداران مسکن ملی تحت تأثیر سه عامل، پای کار آمده اند و مشارکت شأن را با پروژه‌هایی که برای خودشان در حال ساخت است افزایش داده اند. این سه عامل شامل «اطلاع رسانی گسترده دولت و بانک مسکن درباره ضرورت همکاری مالی متقاضیان»، «تعیین مهلت ۱۵ روزه واریز آورده نقدی» و همچنین «پیامک های مرتبط با این موضوع به افراد» است که توانست باعث ترغیب افراد برای پرداخت آورده نقدی مرحله اول شود.

شایان در این گزارش می‌افزاید: افزایش مبلغ میانگین واریزی نقدی متقاضیان است. در حال حاضر هر کدام از پیش خریدارانی که مرحله اول آورده نقدی در طرح مسکن ملی را پرداخت کرده اند، به صورت میانگین ۴۰ میلیون تومان به حساب خود واریز کرده اند. این رقم در ماه‌های قبل، کمتر از این بود. بنابراین از این بابت نیز روند مشارکت مردمی مناسب ارزیابی می‌شود.

مشارکت متقاضیان طرح ملی مسکن در یکماه اخیر افزایش یافته است

مدیر عامل بانک در بخش دیگری از گزارش خود به آخرین وضعیت تأمین مالی پروژه‌های ساختمانی طرح مسکن ملی پرداخته که به شرح زیر است:

۱. بانک تا کنون مرحله اول تسهیلات ساخت را به ۷ پروژه اقدام ملی به ظرفیت ۱۶ هزار و ۳۲ واحد مسکونی پرداخت کرده است.

۲. بانک عامل بخش مسکن فعلاً تنها بانک حامی و پشتیبان طرح اقدام ملی مسکن به حساب می‌آید که به موقع و بر اساس تعهدی که تعریف کرده، نسبت به پرداخت تسهیلات ساخت مسکن در این راستا اقدام کرده است. این مدل تأمین مالی پیش‌تر در طرح مسکن مهر تجربه شده بود.

۳. علاوه بر پرداخت تسهیلات طرح اقدام ملی به ۷ پروژه، ۱۰۰ پروژه دیگر نیز با ظرفیت ۱۸ هزار و ۷۰۲ واحد مسکونی به شعب بانک مذکور معرفی شده اند که از این تعداد سازندگان ۲۴ پروژه هنوز برای تکمیل مدارک مورد نیاز پرداخت تسهیلات اقدام نکرده اند.

۴. ۴۶ پروژه ساخت مسکن اقدام ملی اما در حال تشکیل پرونده هستند و پرونده ۱۸ پروژه به ظرفیت ۲ هزار و ۶۴۸ واحد در دفترخانه‌های اسناد رسمی مراحل آخر ترهین برای پرداخت بخش اول تسهیلات ساخت را طی می‌کند.

خاطرنشان می‌شود تعهد بانک عامل تأمین اعتبارات طرح ملی مسکن در حمایت و تأمین مالی از پروژه‌های طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن، پرداخت ۱۴۰ هزار فقره تسهیلات ساخت است. این تسهیلات بدون نیاز به سپرده گذاری، در اسرع وقت از محل منابع داخلی بانک مذکور به سازنده‌ها پرداخت می‌شود.

منبع: خبر آنلاین

برچسب‌ها