مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قوچان گفت: حدود ۳۰ درصد انگور قوچان به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم به کشورهای عربی و اروپایی صادر می‌شود.

۳۰درصد انگور قوچان به کشورهای خارجی صادر می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، احمد کنعانی افزود: این شهرستان از نظر سطح زیر کشت باغات انگور تقریباً جزء رتبه‌های برتر استانی است و در تولید انگور کشمشی نیز بالاترین رتبه را در اختیار دارد.

وی با یادآوری این که قریب به چهار هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی قوچان توسط سه هزار باغدار زیر کشت انگور قرار گرفته است ادامه داد: تولید سالانه این محصول بستگی به سرمای بهاره و پاییزه دارد که امسال شرایط، به نسبت مناسب بوده و نزدیک به ۸۰ هزار انگور تولید شده است.

مدیر جهاد کشاورزی قوچان گفت: میزان تولید کشمش این شهرستان نیز حدود ۱۲ هزار تن است که برای کمک به باغداران و جلوگیری از ضربه‌های اقتصادی در جلسه‌ای با حضور مدیر بازگانی، باغبانی و نماینده باغداران قیمت کشمش بین ۱۵ تا ۱۷ هزار تومان تعیین شد که درگذشته بین ۱۱ تا ۱۲ هزار تومان بود.

کنعانی با تأکید بر این که یکی از تغییرات امسال در انگور این شهرستان تازه خوری آن و استفاده تازه در سطح بازار بوده است افزود: ۳۵ درصد باغات این شهرستان برای تازه خوری انگور استفاده شد که بین چهار هزار و ۵۰۰ تا پنج هزار تومان فروش شده و مردم نیز استقبال خوبی از این محصول داشتند.

وی ادامه داد: به دلیل افزایش هزینه‌ها همچون استفاده از کارگر باید عملکرد در هکتار محصولات مختلف به‌ویژه انگور افزایش پیدا کند که در حال حاضر حدود ۲۵۰ هکتار از باغات این شهرستان با اجرای طرح داربستی کردن انگور(طرح فراز) توانسته است عملکرد خود را سه برابر افزایش دهد.

مدیر جهاد کشاورزی قوچان با اشاره به اعطای مجوز دو گرمخانه برای فراوری و بسته‌بندی کشمش در این شهرستان گفت: ازنظر فراوری کشمش مشکلی در این شهرستان وجود ندارد و به استانداردهای لازم رسیده‌ایم اما باید برخی وسایل و تجهیزات در این حوزه به‌روزرسانی شود.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها