چهاردهمین جشنواره بین المللی فیلم مستند ایران «سینما حقیقت» از امروز سه شنبه ۲۵ آذرماه آغاز به کار کرد.

آغاز به کار چهاردهمین جشنواره «سینماحقیقت»/ سه کارگاه، پنج «فیلم، خبر» و نکوداشت مستندساز نامدار

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ستاد اطلاع رسانی چهاردهمین جشنواره «سینماحقیقت»، چهاردهمین دوره «سینماحقیقت» ویژگی هایی دارد که آن را از ادوار قبلی متمایز می کند، کلیه برنامه های این دوره به صورت آنلاین برگزار می شود. در نخستین بخش از نخستین روز از این جشنواره رویداد «فیلم، خبر» برگزار می شود. این بخش را ناصر صفاریان روزنامه نگار و مستندساز اجرا می کند و هر روز به معرفی چند فیلم اختصاص دارد. همه فیلم های بخش مسابقه ملی و تعدادی از آثار منتخب بخش های مختلف در این رویداد معرفی و با سازندگان آنها به شکل اسکایپی گفتگو می شود.

در نخستین روز از جشنواره فیلم «آنجا سپیده دم» به کارگردانی محسن جهانی و هاشم مسعودی معرفی و بررسی می شود. عطیه زارع دیگر فیلمسازی است که امروز در بخش فیلم خبر درباره اثر او «جاهای خالی پر شود» صحبت می شود. مستند «دز هنوز از شهر من می گذرد» به کارگردانی امین قدمی یکی دیگر از فیلم های این بخش از جشنواره است. این بخش از برنامه از تلویزیون تعاملی تیوا پخش خواهد شد. همچنین فیلم «به یک آن» به کارگردانی مریم ایزدی و فیلم مستند «آخرین نفس ها» به کارگردانی فراز فدائیان دیگر آثاری هستند که در «فیلم، خبر» امروز بررسی می شوند.

در بخش دیگری از روز نخست چهاردهمین جشنواره «سینماحقیقت» سه کارگاه از پلتفرم «هاشور» پخش خواهد شد. روایتگری در مستندهای جستجوگرایانه فیل راس، (۱۶ تا ۳۰/۱۷) مستندسازی با جیمز لانگلی (۳۰/۱۷ تا ۱۹) و تعریف مستند بتسی مک لین (۱۹ تا ۳۰/۲۰) کارگاه های روز نخست هستند.

نکوداشت خسرو سینایی فیلمساز فقید بخش دیگری از برنامه های نخستین روز جشنواره «سینماحقیقت» است. در این بخش که با حضور محمد حمیدی مقدم دبیر این رویداد برگزار می شود مهرداد اسکویی مستندساز درباره کارنامه حرفه ای زنده یاد سینایی صحبت خواهد کرد. فیلم نکوداشت زنده یاد خسرو سینایی هم در این مراسم پخش خواهد شد. دوستداران سینمای مستند برنامه های امروز را می توانند از تلویزیون تعاملی «تیوا» ببینند.

چهاردهمین جشنواره سینما حقیقت با دبیری محمد حمیدی مقدم به صورت آنلاین از ۲۵ آذر تا دوم دی ماه برگزار می شود.

برچسب‌ها