وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد در لایحه بودجه و ردیف‌های بودجه چیزی برای سند ۲۰۳۰ پیش‌بینی نشده است.

هیچ ردیفی  برای سند ۲۰۳۰ در بودجه نداریم

قدس آنلاین: محسن حاجی میرزایی امروزدر حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران در واکنش به انتقادهای مطرح شده از سویبرخی نمایندگان مجلس مبنی بر تخصیص بودجه به اجرای سند ۲۰۳۰ در لایحه  بودجه ۱۴۰۰ تاکید کرد: اصلاً در لایحه بودجه و ردیف‌های بودجه چیزی برای سند ۲۰۳۰ پیش‌بینی نشده است.

وزیر آموزش و پرورش افزود: بخشی که مربوط به سال ۹۴ بوده به اشتباه توسط سازمان برنامه و بودجه قرار گرفته بود که امروز حدچذف شد.

وی در باره نحوه برگزاری امتحانات مدارس، هم با بیان اینکه ما برنامه امتحانات را ابلاغ کردیم و اختیاراتی را به شورای مدارس دادیم، اظهار داشت:  روش‌های آزمون غیرحضوری را هم معین کردیم و در اختیار مناطق و مدارس قرار دادیم.

وزیر آموزش و پرورش گفت: ما دو نوع آزمون داریم، یکی آزمون‌های تکوینی و یکی آزمون‌های پایانی نیست که سهم این‌ها در تعیین نمره دانش‌آموزان متفاوت است. آزمون تکوینی آزمونی است که براساس رازیابی یک معلم از میزان فراگیری دانش آموزان در طول سال تحصیلی صورت می‌گیرد و ارزیابی پایانی هم در پایان هر نوبت امتحانی انجام می‌شود که امسال در دی ماه به اشکال مختلف صورت می‌گیرد.

تا جایی که ستاد ملی کرونا اجازه بدهد و مقررات منعی نداشته باشد، ترجیح ما برقراری آزمون‌های حضوری است اما اگر ستاد مخالفت کند به صورت غیر حضوری برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها