سرپرست شبکه بهداشت و درمان مه‌ولات واقع در خراسان رضوی گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا کنون ۷۱۳ نفر به این ویروس مبتلا شده و ۶۸ تن نیز جانشان را از دست داده‌اند.

۷۱۳ نفر در مه‌ولات خراسان رضوی به کرونا مبتلا شده‌اند

به گزارش قدس آنلاین، مهدی دهقان افزود: ۴۰ درصد فوتیهای ناشی از ویروس کرونا و بیماری کویید ۱۹ در آبان ماه و آذرماه جاری رخ داده است.

وی ادامه داد: آمارهای مطرح شده کرونایی شامل بیماران بستری در بیمارستان ها و افراد مشکوک به کروناست که در مرکز جامع سلامت امام رضا(ع) مه ولات از آنها آزمایش گرفته شده است و افرادی که به پزشکان سطح شهر مراجعه می کنند را شامل نمی شود و شهروندانی که هر گونه علائم مشکوک دارند حتما به مرکز کووید ۱۹ شهرستان واقع در مرکز امام رضا (ع) مراجعه کنند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان مه ولات با تاکید بر ارتقای سطح آگاهی جامعه و جدی گرفتن کرونا گفت: طولانی شدن استقرار این بیماری در جامعه،  سهل انگاری و بی توجهی برخی افراد، حضور مردم در مراسم تشییع جنازه و عروسی و عزا در منازل و حضور کارگران فصلی موجب شیوع این ویروس در این شهرستان شده است.

دهقان افزود: در حال حاضر مه‌ولات در وضعیت زرد کرونایی قرار داد و با هدف افزایش هوشیاری و هشدار به مردم نسبت به استفاده از ماسک و رعایت دستورالعمل های  بهداشتی و اعلام وضعیت خطر شیوع ویروس همه گیر کرونا، خودروهای امداد رسان ۱۱۵، آتش نشانی، هلال احمر و خودروهای راهنمایی و رانندگی با به صدا در آوردن آژیرهای خود در خیابان ها به راه افتاده و به مردم برای  رعایت بیشتر نکات بهداشتی هشدار می دهند.

وی ادامه داد: ارائه  خدمت شبانه روزی مدافعان سلامت، توزیع ماسک بین مردم و بیماران در بیمارستان، خانه های بهداشت و مراکز درمانی، ضدعفونی شهر با همکاری خیرین، شهرداری و تامین دارو و درمان بیماران نیازمند اقدامات مهم این شبکه در مقابله با کروناست.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان مه ولات با اشاره پروژه های عمرانی و در دست اقدام این شبکه افزود: طی ۶ ماه گذشته دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه برای تسهیل در تکمیل پروژه هایی مثل ستاد شبکه، مرکز جامع سلامت حاج عیسی شیردل،  اورژانس شادمهر، اورژانس خیرساز ازغند و مرکز جامع سلامت شهر شادمهر  ۴۰ میلیارد ریال به شبکه بهداشت و درمان مه ولات اختصاص داد.

شهرستان مه‌ولات دارای یک بیمارستان دولتی، چهار پایگاه اورژانس ۱۱۵، ۶ مرکز خدمات جامع سلامت، ۲۴ خانه بهداشت و سه پایگاه بهداشتی است که خدمات مختلف بهداشتی درمانی به مردم ارایه می‌دهند.

فیض آباد، مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری مه ولات در ۲۰۷ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها