رئیس جمهوری گفت: اقدامات لازم برای ارائه خدمات الکترونیکی در حوزه سلامت باید تا ۲۰ اسفند تکمیل شود تا مردم در رفاه بیشتری قرار بگیرند.

الکترونیکی شدن بخش سلامت تا ۲۰ اسفند تکمیل می‌شود

قدس آنلاین: حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی عصر امروز در جلسه شورای اجرایی فناوری اطلاعات اظهار کرد: یکی از مسائل مورد اهتمام این دولت این بوده که مردم بدون اینکه زحمت سفر را به خود هموار کنند و بدون مراجعه به دستگاهها خدمات مورد نیاز را دریافت کنند.

وی با بیان اینکه سلامت برای مردم حائز اهمیت است، گفت: در این دوره‌ای که مبتلا به کرونا بودیم، ‌جایگاه سلامت بیشتر روشن شد. امروز بحث این است که مردم خدمات مربوط به سلامت را در فرایند دولت الکترونیک با یک کارت و یا شماره ملی دریافت کنند. حتی موضوع نسخه‌پیچی و اینکه مردم چقدر به آن نیاز دارند و بیمه‌گرها در چه مواردی باید وارد عمل شود و چه هزینه‌هایی را متقبل شوند، باید الکترونیکی شود.

روحانی تصریح کرد: با الکترونیکی شدن بخش سلامت، هم مردم مورد در رفاه قرار می‌گیرند و هم مراکز درمانی راحت‌تر خدمت را ارائه می‌کنند و هم پول را راحت‌تر دریافت می‌کنند. یعنی وقتی پزشک فردی را معاینه کند یا در بخش تشخیصی، بیمه‌گر پول را پرداخت می‌کند.

رییس جمهوری ادامه داد: در بخش سلامت همه اقداماتی که لازم است باید تا پایان سال این اقدامات انجام شود و تا ۲۰ اسفند خدماتی که در بخش سلامت به صورت الکترونیک ارائه شود، تکمیل شود تا مردم در رفاه بیشتری قرار بگیرند.

وی با اشاره به بررسی موضوع رفاه ایرانیان در جلسه امروز و تصویب مقررات ‌مربوط به آن گفت: برخی بخش‌ها و اقشار نیازمند حمایت هستند که البته این حمایت به طرق مختلف مانند یارانه سال‌هاست انجام می شود.

روحانی گفت: حمایت‌های معیشتی که از سال ۹۸ شروع شد و این ادامه پیدا دارد. البته افرادی که خیلی نیازمند نبودند در این سامانه قرار نگرفتند و امروز ۶۰ میلیون نفر از حمایت معیشتی برخوردارند. حتی در دوره کرونا در ماه‌های اخیر هم دولت در ستاد کرونا و هم مجلس به این نتیجه رسید که اقشاری نیاز به حمایت دارند. هماهنگی بین این دو مصوبه دولت و مجلس نیاز بود که این هماهنگی را انجام دادیم.

رییس جمهوری تاکید کرد:  در چهارماه پایانی سال به حدود ۳۵ میلیون نفر از  کسانی که به دلیل کرونا از کسب و کار و فعالیت بازماندند، کمک می شود که البته یک ماه این کمک را دریافت کردند و سه بار دیگر  دریافت می‌کنند.  بنابراین در حال حاضر در هر ماه سه نوع حمایت ارائه می‌شود، یک بار برای یارانه، یک بار برای  حمایت معیشتی و یک بار برای موردی که ستاد ملی مبارزه با کرونا مصوب کرده است.  

رییس دولت تدبیر و امید گفت: امسال در بحث کرونا مشخص شد که دولت الکترونیک چقدر اهمیت دارد. چون بیماری‌های اپیدمی به گونه‌ای است که تماس افراد می‌تواند مشکل به وجود بیاورد. در بحث کرونا مساله فاصله اجتماعی و کاهش تردد از موارد بسیار مهم بوده است.  

وی افزود: اگر بخواهیم وامی به افراد مشمول پرداخت کنیم و اگر بنا بود همه اینها به بانک‌ها مراجعه ‌کنند، چقدر وقت تلف می‌شد و چقدر تجمعات به وجود می‌آمد. دیدیم که همه افرادی که خواستند این وام را دریافت کنند به راحتی این وام را دریافت کردند.

روحانی اظهار کرد: ۷۶ میلیون جمعیت یارانه بگیر و همه آنهایی که متقاضی برای وام بودند، توانستند از طریق این سامانه‌ها بتوانند وام خود را  دریافت کنند و از طریق همین سامانه‌ها آن را بازپرداخت کنند. این کار و خدمت بزرگی است که دولت الکترونیک امروز به مردم می‌دهد و می‌بینیم که امروز خود این خدمت الکترونیک چه مقدار به بحث سلامت جامعه کمک می‌کند.

رییس‌جمهوری در ادامه با بیان اینکه در جلسات قبل درباره سامانه جامع تجارت قدم‌های مهمی را برداشتیم، اظهار کرد: ۹ آذرماه مصوبات مهمی داشتیم که این مصوبات باید در جلسات بعدی ما تکمیل شود. همه انبارهای کشور، بخش گمرکات و همه صادرات و واردات، ثبت سفارشات و همه دریافت‌هایی که از بانک مرکزی انجام می‌گیرد، باید در داخل این سامانه قرار گیرد.

روحانی با یاداوری اهمیت سامانه تجارت گفت: قدم‌های بسیار خوبی در این سامانه برداشته شده و خیال مردم و مسئولین راحت می‌شود. یعنی برخط و به‌روز همه مسئولینی که باید مطلع باشند، به خوبی مطلع می‌شوند که چه مقدار ارز مصرف شده، کجا مصرف شده، چه چیزهایی سفارش داده شده و چه زمانی وارد می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: برای امنیت جامعه و امنیت قضایی و امنیت زندگی مردم بسیار مهم است که بدانند کالایی که در بازار مورد نیاز آن‌هاست همیشه در اختیار آنها خواهد بود. کامل کردن همه بخش‌های آن سامانه هم جزو وظایف شورا قرار دارد و انشاالله آن را دنبال و نهایی خواهیم کرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها