۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۶
کد خبر: 742075

ماراتن ۶ ساعته انتخابات فدراسیون فوتبال با رونمایی از تیم جدید مدیریتی فوتبال همراه بود تا پس از سال‌ها تیم مدیریتی حاکم بر فدراسیون فوتبال به کلی تغییر پیدا کند.

عصر جدید در فدراسیون فوتبال

همان‌طور که انتظار می‌رفت انتخابات ریاست فدراسیون به دور دوم کشیده شد و برابر پیش‌بینی روز یکشنبه روزنامه قدس در دور دوم با کنار رفتن آجورلو و کریمی رقابت تنگاتنگی میان دو نامزد اصلی این رقابت شکل گرفت و در نهایت با قرار گرفتن آرای خاکستری مجمع در سبد عزیزی خادم، نامزد اقتصادی فدراسیون فوتبال توانست با ۱۱ رأی بیشتر نسبت به هاشمی حضور خود را روی کرسی ریاست فدراسیون تثبیت کند. کریمی طبق انتظار نتوانست رأی بالایی بدست آورد اما در میان تشویق حضاری که فقط ۹ نفرشان به او رأی داده بودند جلسه را ترک کرد.

صندلی خالی نواب

با انتخاب قطعی عزیزی خادم به عنوان رئیس فدراسیون سرنوشت نواب رئیس اول و دوم او به جلسه آتی مجمع موکول شد؛ چون هر دو نامزد معرفی شده توسط وی برای این سمت از سوی کمیته بدوی انتخابات فوتبال احراز هویت نشدند تا این دو صندلی خالی بماند، اما با این وجود نایب رئیس بانوان معرفی شده توسط او با ۷۰ رأی به عنوان نایب رئیس بانوان انتخاب شد. شهره موسوی در چهار سال آینده به عنوان نماینده فوتبال بانوان در هیئت رئیسه خواهد بود.

نوبرانه فوتبال خراسان

در بخش نمایندگان رؤسای هیئت‌های فوتبال سراسر کشور برای نخستین‌بار در تاریخ فدراسیون یک نماینده از فوتبال خراسان به عنوان عضو هیئت‌رئیسه انتخاب شد. احسان اصولی رأی نخست این بخش را بدست آورد که این انتخاب می‌تواند کمک قابل توجهی به فوتبال خراسان کند. بعد از او طهمورث حیدری به عنوان دومین نماینده رؤسای هیئت‌های فوتبال شد. در بخش نمایندگان مدیران عامل باشگاه‌ها، بهرام رضائیان با قاطعیت به عنوان نمانیده اول و مهرداد سراجی انتخاب شدند تا در جمع اعضای هیئت رئیسه قرار گیرند.

در بخش کارشناسان در رقابتی سنگین احمدرضا براتی، میرشاد ماجدی و خداداد افشاریان توانستند با کسب اکثریت آرا به جمع هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال راه پیدا کنند تا ترکیب هیئت رئیسه به کلی روشن شود.در این بخش ترکی و کامرانی‌فر به توفیقی دست نیافتند.

با رونمایی از چهره‌های جدید، حالا به نظر می‌رسد باید منتظر یک خانه تکانی اساسی در بدنه مدیریتی فوتبال ایران نیز باشیم. با کالبد شکافی اتفاقات شکل گرفته در جریان مجمع و عدم راهیابی اعضای قبلی به هسته مدیریتی جدید فدراسیون کاملاً مشخص شد خانواده بزرگ فوتبال از عملکرد تیم قبلی به شدت ناراضی بودند و با انتخاب نفرات جدید به دنبال عصری جدید در فوتبال ایران هستند.

غیبت وزیر

اما در میان تمام اتفاقات ریز و درشت مجمع فدراسیون غیبت سؤال برانگیز مسعود سلطانی فر بسیار عجیب بود، هرچند مهدی علی‌نژاد تلاش کرد با پیش کشیدن جلسات همزمان وزیر با این نشست غیبت او را موجه جلوه دهد، اما گفته می شود او پس از حق رأی در این مجمع زیاد دل‌خوشی از این اتفاق نداشت.

برچسب‌ها