دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس وزارت ارشاد در نامه‌ای به سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر (ساترا) به نوع پوشش‌ها در «دراکولا» به کارگردانی مهران مدیری اعتراض کرد و خواهان حذف صحنه‌هایی از این سریال شبکه نمایش خانگی شد.

اعتراض کارگروه ساماندهی مد و لباس به «دراکولا»ی مدیری/ پوشش‌ها زننده و دون شان فرهنگ ایرانی است!

به گزارش قدس آنلاین، در نامه مرضیه شفاپور به مدیران ساترا آمده است: «با استناد به ماده یک قانون ساماندهی مد و لباس مصوب مجلس محترم شورای اسلامی و تاکید بر حفظ و تقویت فرهنگ و هویت اصیل ایرانی اسلامی و ترغیب عموم مردم به پرهیز از انتخاب و مصرف الگوهای بیگانه و غیر مانوس با فرهنگ و هویت ایرانی اسلامی، همچنین طبق مصوبه کارگروه ساماندهی مد و لباس، هر گونه نمایش زنده لباس یا هر گونه استفاده از مدل زنده ممنوع است.

ضمن اینکه نمایش زنده لباس مصداق صریح استفاده از جذابیت‌های جنسی زن و در نتیجه مغایر با شئون اسلامی و کرامت زن (موضوع بند ۶ ماده ۳ آئین‌نامه نظارت بر نمایش فیلم و اسلاید و ویدئو) است. از طرف دیگر، بر اساس آیین‌نامه تعیین مصادیق و آرایش‌های غیر مجاز مصوب وزارت کشور، سبک پوشش توربان که نوعی کلاه محسوب می‌شود جزو مصادیق لباس غیرمجاز است.

با توجه به انتشار سریال جدید «دراکولا» در شبکه نمایش خانگی و رعایت نکردن ضوابط، قوانین و مقررات مصوب جمهوری اسلامی ایران، نمایش زنده لباس و مدلینگ، نمایش پوشش‌های نامناسب بازیگران، ترویج و اشاعه الگوهای غربی و مغایر با قانون و فرهنگ ایرانی اسلامی از سوی سازندگان آن سریال زمینه‌ساز آسیب‌های جدی و هنجارشکنی در سطح جامعه است. با توجه به اهمیت و تاثیرگذاری برنامه‌های سمعی و بصری بر مخاطبان و آحاد جامعه، خواهشمند است دستور فرمایید سکانس‌های مربوط به نمایش زنده و استفاده از مدل زنده از قسمت‌های منتشرشده و نیز قسمت‌های آتی حذف و در قسمت‌های در حال ساخت سبک پوشش توربان کنار گذاشته شود.»

«دراکولا» که به نوعی ادامه و فصل دوم سریال «هیولا»ست، از مدتی پیش در پلتفرم‌های عرضه فیلم و سریال در دسترس مخاطبان است. از همان زمان پخش قسمت اول اعتراض‌ها به کیفیت پایین پروژه، بازی‌ها و متن ضعیف و البته محتوای نامناسب بالا گرفت و حالا اعتراض کارگروه ساماندهی مد و لباس به پوشش بازیگران می‌تواند مدیری و گروهش را به چالش بکشد. هر چند شاید گروه تبلیغات و روابط عمومی «دراکولا» از همین اعتراض هم برای بیشتر دیده شدن سریال خود بهره ببرند.

منبع: هنر آنلاین

برچسب‌ها