دبیر شورای هماهنگی بانک‌های خراسان رضوی گفت: از ابتداء سال جاری تا کنون ۴۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات توسط شبکه بانکی استان در بخش‌های گوناگون پرداخت شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل بالغ بر ۲۴ هزار میلیارد ریال افزایش پرداخت ثبت شده است.

پرداخت ۴۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، حمید صفایی نیکو درخصوص اعطاء تسهیلات در استان از ابتداء سال جاری اظهار کرد: از ابتداء سال جاری تا کنون ۱۹۵۳ فقره تسهیلات ازدواج به مبلغ ۱۱۳۶ میلیارد ریال پرداخت شده است.

وی افزود: با توجه به تعطیلی ایام نوروز و همچنین دست نگه داشتن متقاضیان وام ازدواج از سال گذشته (جهت افزایش مبلغ وام در سال جدید)، از ابتداء سال تا پایان فروردین ماه به ۲۰.۳۰ درصد  از متقاضیان تسهیلات ازدواج پرداخت شده است که  نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته از لحاظ مبلغی رشدی ۴.۵ برابری داشته است. در مدت زمان مشابه سال گذشته ۲۵۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات ازدواج پرداخت شده بود.

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های خراسان رضوی درمورد متوسط زمان پرداخت وام ازدواج تصریح کرد: با توجه به اینکه مدت زمان سپری شده جهت دریافت وام ازدواج بستگی به فراهم بودن مدارک و مستندات متقاضی تسهیلات دارد لذا مدت زمان فرایند اعطاء تسهیلات بستگی مستقیم  به خود فرد متقاضی داشته به گونه‌ای که در صورت فراهم بودن تمامی مدارک پرداخت تسهیلات در کمترین زمان ممکن صورت می‌پذیرد.

صفایی نیکو با اشاره به هدف‌گذاری برای پرداخت وام ازدواج تا پایان سال ۱۴۰۰، گفت: هدف‌گذاری شده است تا پایان سال ۱۴۰۰ مبلغ ۴۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات ازدواج در استان پرداخت شود.

وی ادامه داد: مدت بازپرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج ۱۲۰ ماهه است و مبلغ آن در سال جدید در صورت اینکه زوج کمتر از ۲۵ سال و زوجه کمتر از ۲۳ سال سن باشد یک میلیارد ریال بوده و در غیر اینصورت ۷۰۰ میلیون ریال تعیین شده است. طبق بخشنامه‌های بانک مرکزی پرداخت تسهیلات ازدواج در قبال اخذ یک ضامن مورد پذیرش بانک، انجام می‌شود.

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های خراسان رضوی ضمن اشاره به تسهیلات پرداختی به بنگاه‌های اقتصادی در سال جاری تا به امروز خاطرنشان کرد: درسال ۱۴۰۰ تا کنون ۴۰هزار میلیارد ریال تسهیلات توسط شبکه بانکی استان در بخش‌های گوناگون پرداخت شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل بالغ بر ۲۴ هزار میلیارد ریال افزایش پرداخت ثبت شده است.

وی افزود: در سال گذشته و با توجه به منویات مقام معظم رهبری مبنی برتوجه به تولید، تسهیلات پرداختی شبکه بانکی ۸۱۳  هزار میلیارد ریال بوده است که در مقایسه با سال گذشته خود حدود ۱۰۰ درصد افزایش پیدا کرده است و این مبالغ به ترتیب در بخش‌های صنعت و معدن ۲۱۸ هزار میلیارد ریال، خدمات و گردشگری ۳۷۴هزار میلیارد ریال، کشاورزی ۷۳هزار میلیارد ریال؛ مسکن و ساختمان ۴۱ هزار میلیارد ریال، قرض الحسنه ۱۰۳هزار میلیارد ریال و صادرات نیز ۳ هزار میلیارد ریال بوده است.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها