رییس اتحادیه واردکنندگان دارو از نهایی شدن خرید و واردات واکسن کرونا از سوی بخش خصوصی خبر داد.

واردات واکسن توسط بخش خصوصی نهایی شد / استرانزکا و سینوفارم وارداتی بخش خصوصی در راه ایران

به گزارش قدس آنلاین ناصر ریاحی اظهار کرد: خوشبختانه با پیگیری‌های انجام شده، سرانجام سازمان غذا و دارو، نامه مجوز لازم برای واردات واکسن کرونا از سوی بخش خصوصی را صادر کرد و به این ترتیب شرکت دریافت کننده مجوز از روز دوشنبه نسبت به گشایش ال سی و انتقال منابع مالی برای واردات این واکسن اقدام خواهد کرد تا در کوتاه ترین زمان ممکن به کشور برسد.

وی درباره نوع واکسن خریداری شده از سوی بخش خصوصی نیز گفت: در گام نخست یک میلیون دوز واکسن آسترانزکا خریداری شده که به کشور وارد خواهد شد. در گام بعدی که بلافاصله پس از این قرارداد پیگیری می شود، سه میلیون دوز واکسن سینوفارم چین خریداری می‌شود که البته به شرط حمل مقطعی، مذاکرات بر سر آن ادامه دارد.

عضو هیئت رییسه اتاق بازرگانی تهران ادامه داد: با توجه به اینکه احتمالا در آینده نزدیک واکسن ایرانی کرونا نیز عرضه خواهد شد، ما این شرط را برای واکسن چینی گذاشتیم تا در صورتی که دولت تغییر نظر داد یا سیاست دیگری اجرایی شد، تمام این واکسن بالاجبار به کشور وارد نشود و فقط بخشی از آن را وارد کنیم.

ریاحی درباره زمان بندی واردات این واکسن به کشور نیز بیان کرد: آمادگی داریم که تمام یک میلیون دوز واکسن آسترازنکا را به شکل یک جا به کشور وارد کنیم، اما این بسته به ظرفیت و شرایط وزارت بهداشت خواهد بود. در صورتی که شرایط برای دریافت چند مرحله‌ای فراهم باشد نیز ما در ابتدا ۱۰۰ هزار دوز و سپس در قالب محموله‌های ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار دوزی این واکسن‌ها را وارد خواهیم کرد.

به گزارش ایسنا، بخش خصوصی چند هفته قبل خبر از نهایی شدن خرید شش میلیون دوز واکسن کرونا و واردات آن به کشور داده بود که پس از گمانه زنی‌های فراوان به دلیل صادر نشدن مجوزها و عملیاتی نشدن فرایند، واردات آن رسما متوقف شد.

پیش از این مسئولان اتاق بازرگانی پیشنهاد کرده بودند که این واکسن‌ها در اختیار کارگران و فعالان خط تولید کشور قرار گیرد.

انتهای پیام/

منبع: ایسنا

برچسب‌ها