عضو ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: تصاویر و اخبار منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر عوارض تخریب کننده تزریق واکسن کرونا بر سلامت بدن و ایجاد حالت آهن ربایی بر قفسه سینه و غیره کذب است و مردم نباید به این شایعات توجه کنند.

عارضه حالت آهن‌ربایی بدن پس از تزریق واکسن کرونا کذب است

قدس آنلاین: دکتر مسعود مردانی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: برخی افراد در فضای مجازی با انتشار ویدئوهایی بی اساس و کذب در مورد تزریق واکسن کرونا روح و روان مردم را به هم می‌ریزند و باید مسوولان ذیربط با این عوامل برخورد اساسی کنند زیرا سلامت جامعه مختل می‌شود.

طی روزهای اخیر ویدئوهایی منتشر شده که نشان می دهد برخی افراد پس از تزریق واکسن کرونا دچار عارضه آهن ربایی بدن شده اند.

وی به مردم اطمینان خاطر داد که واکسن کرونا را تزریق کنند و البته این واکسن عوارض خفیف و کوتاه مدتی دارد که قابل درمان و بهبودی بوده و جای نگرانی نیست.

این متخصص بیماریهای عفونی اظهار داشت: افرادی که واکسن کرونا را تزریق می کنند بویژه در مرحله دوم واکسیناسیون ممکن است دچار علایم عفونت های ویروسی مانند تب، لرز، قرمزی بدن شده یا سرگیجه و حالت تهوع داشته باشند که مصرف استامینوفن و در صورت داشتن شدت این علایم استفاده از پروفن دو تا سه روز برای بهبودی کفایت می کند.

مردانی تاکید کرد: پزشکان و پرستاران، افراد بالای ۸۰ سال تاکنون در برابر ابتلا به کرونا واکسینه شده اند و پس از این گروه افراد بالای ۶۵ سال، افراد دارای بیماری های زمینه ای همچون بیماران قلبی، ریوی و صعب العلاج، افراد دچار بیماری های سرطان از جمله لوسمی، لنفون و افراد تحت شیمی درمانی در اولویت واکسیناسیون خواهند بود.

این استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خاطرنشان کرد: استفاده از واکسن های دیگر نیز برای پیشگیری کرونا در اروپا استفاده شده و تاکنون از ابتلای افراد به ویروس بریتانیایی جلوگیری کرده است.

مردانی با بیان اینکه رعایت پروتکل های بهداشتی بعد از انجام واکسن کرونا برای همه ضروری است، گفت: مردم باید بدانند که تا آن زمان که ویروس در جامعه شایع است باید منتظر جهش‌های گوناگون باشیم و رعایت فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و نرفتن به مسافرت و دوری از اجتماعات توصیه می شود.

انتهای پیام/

    

برچسب‌ها