فرزند آیت الله بهجت گفت: پدرم به ما می فرمود که حرم حضرت فاطمه معصومه(س)، حرم تمام اهل بیت(ع) است و خاندان عصمت و طهارت در این حرم حاضر هستند.

حرم حضرت معصومه(س) حرم تمام اهل بیت(ع) است

حجت الاسلام والمسلمین علی بهجت به مناسبت فرارسیدن دهه کرامت و ایام تولد حضرت فاطمه معصومه(س) درگفتگو با خبرنگار قدس آنلاین، این شفیعه روز جزا را از نگاه حضرت آیت الله بهجت توصیف کرده و اظهار داشت: آیت الله بهجت با تمام مدارج بالای علمی و کمال و معرفتی که داشت حدود شصت سال هر روز دو ساعت به حرم حضرت معصومه(س) مشرف شده و آن بانوی کریمه را زیارت می کرد. ایشان در حرم، مشغول خواندن انواع دعاها و زیارات از جمله زیارت امین الله، زیارت جامعه کبیره، نماز جناب جعفر طیار و زیارت حضرت معصومه(س) و... و. می شدند.

وی ادامه داد: من که فرزند آیت الله بهجت بودم پس از چهار یا پنج سال تحصیلات حوزوی، برایم سوال ایجاد شده بود که چرا آیت الله بهجت اینقدر به زیارت حضرت معصومه(س) اهتمام و دقت دارند. حتی با خود می گفتم که شاید مرتبه علمی پدر من از حضرت فاطمه معصومه(س) بالاتر باشد. چون آیت الله بهجت سالها درس دین را خوانده اند و مجتهد شده اند اما کریمه اهل بیت(ع) در سنین جوانی وفات یافته و طبیعتا نتوانسته اند علوم دینی را تا میزان زیادی کسب و تحصیل کرده باشند. پس چرا باید آیت الله بهجت تا این میزان به زیارت حضرت معصومه(س) بپردازند؟

حجت الاسلام علی بهجت با ذکر این موضوع که چند بار به پدرم دراین خصوص اعتراض کردم تا اینکه بالاخره علت اینگونه زیارت را برای ما بیان نمودند، به نقل از آیت الله بهجت ادامه داد: حرم حضرت معصومه(س) حرم تمام اهل بیت(ع) است. این حرم جایگاهی است که تمام اهل بیت(ع) در آن حضور دارند. برای دریافت این موضوع باید ادب زیارت را رعایت کنید.

فرزند آیت الله بهجت خاطرنشان ساخت: در آن روزها مفهوم صحبت پدر را نفهمیدم. مدتی پس از وفات آیت الله بهجت متوجه شدم که در زیارت نامه حضرت معصومه(س) به برخی از پیامبران و حضرت محمد(س) و خاندان او سلام می دهیم. با این مضامین که سلام بر تو ای رسول خدا، سلام بر تو ای امیرالمومنین و... و. باخود گفتم این خطاب تو که خطابی به شخص حاضر است چرا باید در زیارت نامه باشد. مگر اینکه این اشخاص در حرم حضرت معصومه(س) حاضر باشند و ما به آنها سلام می دهیم.

وی با اشاره به این نکته که آیت الله بهجت می فرمودند باید ادب داشته باشید تا حضور حضرات و ائمه را درک کنید، متذکر شد: نباید حضرت کریمه اهل بیت(ع) را مانند یک شخص درگذشته و وفات یافته تصور کنیم و باید آگاه باشیم که هنوزهم کراماتی از این بانوی کریمه صادر و ثبت می شود. اگر مقام و منزلت حضرت معصومه(س) را بدانیم و زائر واقعی آن حضرت باشیم "فله الجنه" بهشت برای ما خواهد بود.

حجت الاسلام علی بهجت یادآور شد: باید بدانیم که اگر می خواهیم جاوید و نامیرا بوده و تا زمانیکه خداوند باقی باشد ما هم وجود داشته باشیم، باید از خاندان عصمت و طهارت پیروی کرده و آنها را الگو قرار دهیم. از پیامبرگرامی اسلام(ص) روایت شده است که: "خُلِقْتُمْ لِلْبَقاءِ لا لِلْفَناءِ"  ما برای بقا و نه برای فنا آفریده شده ایم. نیامده ایم که از بین برویم. آمده ایم که باقی بمانیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها