معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: حدود یک و نیم هکتار از اراضی دولتی واقع در منطقه الهیه مشهد از سوی اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی به بهزیستی اختصاص یافته است که این نهاد قصد دادن آن به صورت اجاره بلندمدت به موسسه خیریه همدم فتح‌المبین را دارد.

واگذاری  یک و نیم هکتار از اراضی دولتی در الهیه به خیریه همدم فتح‌المبین

به گزارش قدس آنلاین، سیدکمال الدین میرجعفریان در نشست کارگروه ماده ۶۹ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت در خراسان رضوی گفت: ۱۴ هزار و ۸۴۰ متر مربع زمین معادل حدود ۱.۵ هکتار از اراضی دولتی واقع در منطقه الهیه مشهد از سوی اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی به بهزیستی اختصاص یافته است که این نهاد قصد دادن آن به صورت اجاره بلندمدت به موسسه خیریه همدم فتح المبین برای نگهداری از دختران معلول ذهنی و بی‌سرپرست را دارد. 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی افزود: طبق تبصره پنج ماده ۶۹، انتقال مالکیت اراضی و تملک متعلق به دولت، نهادها و موسسات عمومی غیردولتی و موسسات خیریه و عام المنفعه موضوعیت نداشته و فقط حق بهره‌برداری از اراضی و املاک به نهادها و موسسات مزبور در حیطه جغرافیایی معین شده، با تصویب کمیسیون ماده ۶۹ داده می‌شود.

وی اضافه کرد: اداره کل بهزیستی خراسان رضوی با مجوزی که از کمیسیون املاک و مستغلات سازمان بهزیستی کشور گرفته، با دادن حق بهره‌برداری زمین مزبور به موسسه همدم به مدت ۲۰ سال با حفظ مالکیت دولت موافقت کرده و درخواست خود را برای تصویب به کارگروه استانی ماده ۶۹ داده است.

میرجعفریان گفت: مالکیت زمین مزبور در تملک دولت خواهد ماند اما اجاره آن به موسسه همدم به مدت ۶ ماه تمدید می‌شود تا موافقت کارگروه ملی ماده ۶۹ برای واگذاری حق بهره‌برداری از این زمین به موسسه همدم اخذ شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی افزود: سرمایه‌گذار یک طرح احداث کارخانه آسفالت نیز درخواست خود برای استفاده از ۲.۵ هکتار از اراضی ملی پلاک ۲۰۶۰ فرعی از ۱۷۸ اصلی بخش ۶ شهرستان خواف موسوم به شهرداری سنگان را به کارگروه ماده ۶۹ ارسال کرده بود که با این درخواست هم موافقت شد.

انتهای پیام/

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها